| کد خبر: 148866 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن محور توسعه و اقتصاد مقاومتی است

مدیرعامل راه آهن گفت: راه آهن محور توسعه و اقتصاد مقاومتی است و بایستی تلاش کنیم چرخهای راه آهن را با سرعت، دقت، کیفیت و بهره وری بالا به حرکت درآوریم.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن گفت: راه آهن محور توسعه و اقتصاد مقاومتی است و بایستی تلاش کنیم چرخهای راه آهن را با سرعت، دقت، کیفیت و بهره وری بالا به حرکت درآوریم.

به گزراش  تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده در مراسم صبحگاه مشترک با اظهار این مطلب که امروز شهر ما منور به نور شهدا است گفت: دفاع مقدس ایام فراموش نشدنی در تاریخ این کشور است و نشان داد اگر در زندگی از سلوک و روش ائمه اطهار بخصوص امام حسین (ع) پیروی کنیم، در هر میدانی موفق بوده و همیشه استوار و راست قامت خواهیم ماند.

وی افزود: عزت و قدرت امروز ما در جهان مرهون خون شهدا و فداکاریهای رزمندگان و جانبازان است که با دست خالی و توکل بر خدا از همه دارایی و دلبستگی های خود گذشته و با پایداری در مقابل دشمن، این کشور را حفظ کردند.

مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: هم اینک وظیفه ما این است که در هر لباس و جایگاهی که هستیم با تمام توان، برای عزت و سربلندی اسلام و ایران تلاش کنیم و بکوشیم با عمل خود یادگاران دفاع مقدس بوده و عطر و برکت شهدا و دوران مقدس را در زندگی و کار خود نشر دهیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی این است که هر یک از ما وظیفه و کار خود را به نحو احسن انجام دهیم، همانگونه که رزمندگان در دوران دفاع مقدس به نیکوترین وجه، کار خود را انجام دادند.

به گفته محمدزاده؛ حفظ عزت کشور، در گرو اقتصاد مقاومتی و تلاش برای رشد و توسعه اقتصاد است.

وی خاطرنشان کرد: راه آهن محور توسعه و اقتصاد مقاومتی است و بایستی تلاش کنیم چرخهای راه آهن را با سرعت، دقت، کیفیت و بهره وری بالا به حرکت درآوریم.

رئیس هیات مدیره راه آهن با بیان روایتی از معصوم «که کسی که دو روزش مثل هم باشد مغبون است و کسی که امروزش بدتر از دیروز باشد ملعون است» خاطرنشان کرد: روحیه امروز ما نیز باید از دوران دفاع مقدس به مراتب بهتر باشد و تلاش کنیم از تمام ظرفیت ها و امکاناتی که در اختیار داریم به بهترین شکل استفاده کرده تا رضایت خداوند و شهدا را کسب کنیم.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن نیز در این مراسم با اشاره به رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: در آن روزها ما قادر نبودیم به تعداد رزمندگان، لباس نظامی تهیه کنیم و محدودیت های زیادی وجود داشت و جبهه مقابل، بسیار قوی و مجهز بود اما اگر اعتقاد قوی به خداوند وجود داشته باشد می توان در هر میدانی پیروز شد.

داود عباس زاده ادامه داد: هم اینک کشور ایران به یک قدرت منطقه ای و بین المللی تبدیل شده و این در سایه توکل بر خدا و دلاورمردی‌های رزمندگان و سرداران است.

مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران با اشاره به خدمات بیشمار شرکت راه آهن در دوران جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: راه آهن بین تمامی دستگاههای اجرایی کشور نقش ممتازی ایفا کرده است که اعزام صدها هزار رزمنده به جبهه، انتقال ادوات نظامی فراوان، انتقال پیکرهای پاک شهدا از جبهه به شهرهای مختلف توسط قطار از جمله این اقدامات بوده است.

وی تاکید کرد: در کنار این‌ها، تقدیم ۲۴۸ شهید، ۱۲۰۰ جانباز، ۲۰۹ آزاده و بیش از ۵ هزار رزمنده از شرکت راه آهن برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی از افتخارات بزرگ راه آهن است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن خاطرنشان کرد: اکنون سنگر و جبهه تغییر کرده و ما بایستی همان خدماتی که افراد با بدن های خود در مقابل گلوله های سربی دشمن انجام دادند در جبهه فرهنگی انجام دهیم و کشور را به جایگاه حقیقی و رفیع خود برسانیم.

وی از کارمندان بسیجی راه آهن خواست که در جهت نهادینه کردن این فرهنگ در سرتاسر شبکه ریلی پرچمدار و پیشرو باشند.

گفتنی است مراسم صبحگاه مشترک با حضور نمایندگان بسیج راه آهن از گردان های عاشورا، گروهان الزهرا، پیشکسوتان مرکز بسیج، یگان حراست فیزیکی، یگان انتظامی پلیس مستقر در ایستگاه راه آهن تهران و دژبان ارتش مستقر در راه آهن، مقابل ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد.

بعد از مراسم صبحگاه مشترک، تشییع پیکر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در کارخانجات نیروی کشش انجام شد

 

سعید محمدزاده

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.