| کد خبر: 146194 |

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

بهره برداری از مرکز کنترل ترافیک و مانیتورینگ راه آهن خراسان

صبح امروز مرکز کنترل ترافیک و مانیتورینگ راه آهن خراسان با حضور وزیر راه و شهرسازی ، استاندار خراسان رضوی ، معاون راه آهن و جمعی از مسئولان استان به بهره برداری رسید.

تین نیوز

صبح امروز مرکز کنترل ترافیک و مانیتورینگ راه آهن خراسان با حضور وزیر راه و شهرسازی ، استاندار خراسان رضوی ، معاون راه آهن و جمعی از مسئولان استان به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران،این مرکز با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریال و در مدت زمان شش ماه و با لحاظ آخرین استانداردها اجرایی شده وپایش همزمان سیگنالینگ ایستگاهها ،پایش همزمان و یکپارچه قطارها و امکان برقراری تماس رادیویی مستقیم و لحظه ای با ناوگان ریلی از جمله قابلیت هایی است که این سیستم فراهم می کند.

این گزارش می افزاید: مدیریت ، برنامه ریزی و کنترل ترافیک راه آهن ، پایش تصویری ایستگاههای مهم و عملیاتی ، امکان برقراری تماس تصویری با کلیه ایستگاههای راه آهن خراسان و کنترل مرکزی راه آهن کشور از دیگر امکاناتی است این مرکز برای مدیر یت بهینه تردد قطارها مهیا می کند.

گفتنی است ؛ با بهره برداری از این پروژه نظارت لحظه ای بر ترافیک روان قطارها ، ارتقا ایمنی ناشی از کاهش خطای انسانی ، تشخیص و نمایش هوشمند موقعیت مکانی و زمانی وسائط نقلیه ریلی فراهم می شود.

همچنین با فعال شدن این مرکز زمینه ضبط و بازیابی تمامی مکالمات راهبران وسایل نقلیه ریلی و پایش عملیات حمل نقل ریلی از نظر ایمنی و حفاظتی در ایستگاههای مهم راه آهن خراسان فراهم می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.