| کد خبر: 144802 |

دو طرح راه آهن قم امروز به بهره برداری رسید

دو طرح بهسازی و مقاوم سازی مجتمع مسکونی ارغوان و ساختمان آموزشی و تحقیقاتی با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال طی آیینی همزمان با هفته دولت با حضور مسئولان کشوری و استانی در اداره کل راه آهن قم به بهره برداری رسید.

تین نیوز

دو طرح بهسازی و مقاوم سازی مجتمع مسکونی ارغوان و ساختمان آموزشی و تحقیقاتی با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال طی آیینی همزمان با هفته دولت با حضور مسئولان کشوری و استانی در اداره کل راه آهن قم به بهره برداری رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بازسازی، بهسازی و مقاوم سازی ساختمان هشت واحدی ارغوان با هدف افزایش ایمنی در برابر زلزله، حفظ اموال دولتی، افزایش رضایتمندی کارمندان اداره کل راه آهن قم با اعتبار ۶ میلیارد ریال و بازسازی و بهسازی ساختمان مرکز آموزش با ایجاد واحد آموزش و تحقیقات جهت برگزاری دوره های ضمن خدمت و بدو خدمت و ارتقای بهره وری نیروی انسانی با حضور معاون برنامه ریزی، اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان ایستگاه راه آهن قم به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه آهن قم در آیین بهره برداری از طرح های هفته دولت در مرکز آموزش این اداره کل با اشاره به این که آثار آموزش ، همه جانبه است گفت: آموزش ها بایستی به روز باشد و کارکنان مرتب و به صورت مستمر از آموزش ها استفاده کنند.

محسن اعتماد افزود: سرمایه گذاری در آموزش، باعث افزایش بهره وری در تمام ابعاد می شود.

وی به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های کلی دولت به توسعه خطوط ریلی گفت: دولت در برنامه ششم توسعه به اولویت های بخش ریلی در توسعه حمل و نقل و ایجاد مزیت رقابتی برای آن، توسعه حمل و نقل ریلی باری با اولویت تجهیز شبکه و پایانه های باری و اتصال شبکه به مراکز بزرگ اقتصادی- تجاری و صنعتی و مبادی ورودی و خروجی ملی و جهانی با هدف ارتقای وضعیت صادرات و ترانزیت بار پرداخته است.

وی افزود: اداره کل راه آهن قم به خاطر اهمیت خاص جغرافیایی در مرکز کریدور شمال- جنوب و شرق- غرب و اتصال با خطوط راه آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران دارای ظرفیت های بسیاری از لحاظ مسافری و باری است.

مدیرکل راه آهن قم با اشاره به وضعیت خطوط حمل و نقل راه آهن قم گفت: در سال یک میلیون تن بارگیری در استان صورت می گیرد این در صورتی است که اگر شرکت شهرک های صنعتی و گمرک همکاری کنند در سال وضعیت بار استان به ۱۸ میلیون بارگیری ارتقا پیدا می کند.

وی بیان داشت: بیشترین حجم باری که وارد خطوط ریلی استان قم می شود از جنوب و جنوب شرق قم است که شامل روزانه یک هزار و ۲۰ واگن بار است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین روزانه پنج هزار و ۵۰۰ مسافر در ایستگاه راه آهن قم رفت و آمد دارند.

اعتماد گفت: ۱۷۴ میلیون تن بار توسط خطوط ریلی در حوزه قم جابه جا شده اند.

وی با بیان این که زیرساخت های ایستگاه راه آهن قم باید مورد توجه قرار گیرد گفت: این ایستگاه در هسته مرکزی شهر قرار گرفته است در صورتی که امکانات افزایش پیدا کند زائران به راحتی می توانند در مدت زمان کوتاه وارد حرم حضرت معصومه(س) شوند.

وی گفت: مردم باید از خدمات و امکانات پیشرفته بهره مند شوند در همین راستا تفاهمنامه همکاری با مسئولان حرم مطهر حضرت معصومه(س) امضا کرده ایم تا بتوانیم از ۱۹ هکتار زمین اطراف ایستگاه راه آهن که متعلق به آستان مقدس است در راستای توسعه خدمات استفاده کنیم.

در پایان این مراسم سه تفاهمنامه همکاری از سوی اداره کل راه آهن قم با آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، گمرک و دانشگاه قم به امضا رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.