| کد خبر: 144019 |

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن خبر داد:

رکورد بی سابقه جابه جایی ۸۴ میلیون تن کیلومتر در روز

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن گفت: متوسط حمل تن کیلومتر بار در خطوط ریلی در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد افزایش یافت.

تین نیوز

 معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن گفت: متوسط حمل تن کیلومتر بار در خطوط ریلی در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی، ابراهیم محمدی از شکسته شدن رکورد میانگین حمل تن کیلومتر ماهیانه بار در راه آهن خبر داد و گفت: با تلاش همه همکاران در راه آهن کشور، میانگین حمل تن کیلومتر از ۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته عبور کرد و در مرداد ماه امسال متوسط عملکردی راه آهن، ۸۴ میلیون تن کیلومتر روزانه بوده و این رقم بی سابقه ای در این بخش است.

وی با بیان اینکه عملکرد مرداد ماه سال ۹۶ بالاترین عملکرد و رکورد عملکرد راه آهن نسبت به گذشته بوده است، با اشاره به رشد ۱۵ درصدی تناژ از ابتدای سال جاری تاکنون، افزود: همه اقدامات راه آهن به منظور دستیابی به برنامه راه آهن انجام شده و تلاش می کنیم به اهداف مورد نظر خود در این بخش طبق برنامه ریزی های انجام شده دست پیدا کنیم.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن اضافه کرد: ترانزیت بار از ابتدای سال تاکنون ۵۷ درصد رشد داشته و به ۵۲۳ هزار تن رسیده است این در حالی است که میزان حمل ترانزیت ۳۳۲ هزار تن تا این تاریخ بوده است.

محمدی یادآورشد: بیشترین سهم کالایی که در افزایش سهم ترانزیت تاثیر داشته حمل گوگرد ترانزیتی از کشورهای مشترک المنافع CIS به خصوص کشور ترکمنستان به خلیج فارس بوده است.

معاون شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: یکی ازعوامل افزایش عملکردی راه آهن از نظر حجم مواد معدنی و از نظر میزان رشد گندم بوده که رشد ۱۶۲ درصدی نسبت به سال گذشته تجربه کرد.

به گزارش ایرنا ، طبق برنامه ششم توسعه قرار است در پایان این برنامه سهم حمل و نقل ریلی کشور در جابجایی بار در کشور به ۳۰ درصد و حمل مسافربه ۲۰ درصد افزایش یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.