| کد خبر: 143688 |

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛

راه آهن از ظرفیت های برون مرزی نهایت بهره مندی را داشته باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه بازدید از شرکت راه آهن اعلام کرد: با توجه به مزایای حوزه ریلی، حجم وسیعی از سرمایه گذاری باید در این حوزه صورت گیرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه بازدید از شرکت راه آهن اعلام کرد: با توجه به مزایای حوزه ریلی، حجم وسیعی از سرمایه گذاری باید در این حوزه صورت گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت راه آهن ، با اشاره به موضوع آمار تاسف بار تصادفات جاده ای و آمار کشته شده ها در کشور، گفت: در شرایط بعد از جنگ، آمار سوانح جاده ای بیش از پیش افزایش یافت بنابراین حمل و نقل ریلی نقش بسیار اساسی را به لحاظ ایمنی نسبت به جاده ای دارد.

وی افزود: با توجه به موضوع ایمنی و افزایش آن در بخش حمل و نقل کشور ، بایستی سیاست گذاری ها به سمت و سوی حمل و نقل ریلی پیش رفته و هزینه های زیادی برای این بخش مهم و استراتژیک صورت گیرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وضعیت کلان شهری چون تهران که جمعیت آن هر روز در حال افزایش است، گفت: اگر ۳ میلیون نفر روزانه در تهران از طریق مترو که بخشی از حمل و نقل ریلی به شمار می آید، جابجا نشوند، تهران قفل می شده است.

وی با اعلام این مطلب که ایمنی حمل و تقل ریلی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به این موضوع کاملا واقف بوده و حمایت های خود را در جهت تحول این بخش حمل و نقلی دریغ نخواهیم کرد.

بروجردی ضمن ابراز خوشحالی از بازدید راه آهن و بخش مرکز کنترل آن، عنوان کرد: ما برای این بخش بایستی از ظرفیت های برون مرزی نهایت بهره مندی را ببریم و مهمتر از همه استفاده از ظرفیت مهندسین صنعت ریلی است .

وی به جذب سرمایه برای توسعه حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت های منابع مالی، یکی از اولویت های اساسی، جذب سرمایه های بخش دولتی و خصوصی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه بازدید از شرکت راه آهن گفت: با توجه به مزایای حوزه ریلی حجم وسیعی از سرمایه گذاری باید در این حوزه صورت گیرد.

وی تاکید کرد: با حمایت مجلس باید تحول در حمل و نقل ریلی را گسترده تر کنیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: باید ظرف ۸ سال آینده در بحث قطارهای سریع السیر به توسعه لازم برسیم و امروز زمان مناسبی است تا حداکثر استفاده را از حمل و نقل ریلی ببریم.

گفتنی است؛ مراسم دیدار و گفتگوی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر و معاونین و مدیران کل راه آهن برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.