| کد خبر: 143339 |

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن در بازدید از راه‌آهن خواف- هرات خبر داد:

تعهد ایران در اتصال ریلی به افغانستان

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن گفت: خط آهن خواف تا هرات شامل چهار قطعه است که سه قطعه در تعهد کشور ما و یک قطعه درتعهد افغانستان است.

تین نیوز

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن گفت: خط آهن خواف تا هرات شامل چهار قطعه است که سه قطعه در تعهد کشور ما و یک قطعه درتعهد افغانستان است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مازیار یزدانی در بازدید از محور ریلی خواف تا هرات با اشاره به اینکه این محور شامل ۴ قطعه است، گفت: در این برنامه از ایستگاه سنگان ،ایستگاهی که مختص حمل بار است، بازدید به عمل آمد.

وی افزود: به منظور افزایش ظرفیت خطوط ، عملیات اجرایی نصب خط اول آن شروع شد.

یزدانی با بیان اینکه در این برنامه از مرز ایران – افغانستان و ایستگاه شمع تیغ نیز بازدید به عمل آمد گفت: مسیر ریلی خواف تا هرات حدود ۱۳۰ کیلومتر است که با حضور مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی از مرز ایران – افغانستان و محور شمع تیغ که در دست ساخت است، بازدید به عمل آمد.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن عنوان کرد: اولین خط فرعی ایستگاه شمع تیغ هم عملیات پایانی را سپری می کند و بر قبول و اعزام قطار در این محور بسیار تاکید شده است.

وی بر احداث خط فرعی بعد از خط ریلی شمع تیغ تاکید کرد و افزود: مراحل احداث این خط مثلثی بعد از نصب این خط شروع و ادوات آن نیز تامین شده است.

یزدانی اظهار داشت: ایران تعهد دارد که از مرز تا ایستگاه (جنو) عملیات روسازی آن را تا ایستگاه دشت غوریان را تکمیل کند زیرا بر تکمیل این مسیر که حدود ۳۰ کیلومتر است تاکید بسیار شده است.

وی گفت: با توجه به دوری ایستگاه غوریان با جاده، عملیات روسازی بلاک غوریان تا جنو مورد تاکید طرف ایرانی است.

و همچنین طرف افغانی متعهد شده است به محض اتمام عملیات ایستگاه شمع تیغ تا غوریان پیمانکار قطعه جنو تا هرات را که با سرمایه گذاری دولت ایتالیا است، معرفی کند.

وی اضافه کرد: پیمانکار این محور به احتمال زیاد از پیمانکاران ایرانی است.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود محورسنگان تا شمع تیغ ۲ هفته آینده و شمع تیغ تا غوریان تا ۲ ماه آینده تمام شود.

وی تاکید کرد: محورغوریان تا جنو نیز بایستی هر چه سریعتر از سوی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور برای تامین مالی تعیین تکلیف شود.

مرتضی باقری، مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی نیز دربازدید از خط آهن خواف - هرات گفت: این خط آهن چهار قطعه را شامل می‌شود که سه قطعه در تعهد کشور ما و یک قطعه درتعهد افغانستان است.

وی افزود: زیرسازی قطعه سوم‌ به طول ۳۰ کیلومتر تمام ‌شده و روسازی آن ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. جهت تسریع کار برای قطعه سوم دو پیمانکار تعیین شده و بهره‌برداری این قطعه تا مهر ۹۶ است.

گفتنی است؛ مشاور وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون فنی و زیر بنایی راه آهن از محور خواف-هرات و میزان پیشرفت پروژه بازدید و مدیرکل خط و مدیران و معاونین ستادی ، مدیر کل راه آهن شرق و فرماندار والی غوریان ، رئیس اداره فوائد عامه آنان را همراهی کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.