| کد خبر: 141740 |

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن:

ترانزیت کالا تا سه میلیون تن از اولویت های راه آهن است

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن کشور گفت: توسعه ترانزیت کالا تا سه میلیون تن هدف گذاری امسال راه آهن است که عمده این ترانزیت از مرز سرخس خواهد بود.

تین نیوز

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن کشور گفت: توسعه ترانزیت کالا تا سه میلیون تن هدف گذاری امسال راه آهن است که عمده این ترانزیت از مرز سرخس خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ ابراهیم محمدی در حاشیه امضا پنجمین تفاهمنامه مشترک مرزی ایران و پاکستان در زاهدان اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های مثبت از فعالیت راه آهن، پیش بینی می شود تا ۱۰۰ درصد رشد در تمام حوزه های راه آهن ایجاد شود.

وی افزود: فعال شدن قطار کانتینری ترانزیتی بین اسلام آباد - تهران - استامبول از جمله مذاکراتی بود که با هیات پاکستانی مطرح شد.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن عنوان کرد: همچنین بر اساس مذاکراتی که بین کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه و قزاقستان انجام شده، قرار است تا قطار ترانزیتی بین این کشور ها از مسیر ایران نیز عبور کند.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن کشور خاطرنشان کرد: طرفین مذاکره جلسه ۲ هفته قبل در پاکستان توافق کردند تا مشکل بازگشت خالی واگن ها را حل کرده و این مسیر ریلی به طور مجدد راه اندازی شود.

وی بیان کرد: همچنین در نشستی که چهار ماه قبل در روسیه برگزار شد مقرر شد تا قطار ریلی جاده ای تهران به مسکو از مسیر باکو عبور کند.

معاونت بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن از راه اندازی مجدد قطار ترانزیتی اسلام آباد- تهران -استانبول خبر داد.

وی در اجلاس کمیته مشترک تجارت مرزی دو کشور ایران (سیستان و بلوچستان) و پاکستان (ایالت بلوچستان ) گفت : در صورت تمایل تجار و بازرگانان می توانند از ظرفیت قطار اسلام اباد به باکو و راه اندازی این قطار تصمیم گیری کنند.

محمدی اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان به سمت امنیت پایدار و استفاده از ظرفیت های موجود در جهت اشتغال، برنامه ریزی مطلوبی کرده است.

وی اضافه کرد: راه آهن جنوب شرق از نواحی استراتژیک راه آهن است.

وی بیان کرد: تحول در اداره کل راه آهن جنوب شرق روز به روز پر رنگ تر و باعث توسعه منطقه شده است.

معاونت بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن با اشاره به اینکه برای راه آهن تاثیر صادرات چند برابر واردات است، گفت: در ۴ ماهه ابتدای سال در راه آهن جنوب شرق ۱۲۶ درصد رشد صادرات و ۶۰ درصد رشد ترانزیت را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: ما قطعا در منطقه تجارت موفقی خواهیم داشت.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن گفت: باید ارتباطات تجاری و ریلی میان ایران و پاکستان افزایش پیدا کند.

معاونت بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن از راه اندازی اولین قطار مسافری زاهدان- اصفهان در هفته دولت خبر داد.

معاونت بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن گفت: با پیگیریها و برنامه ریزی های انجام شده در هفته دولت قطار مسافری زاهدان به اصفهان راه اندازی می شود.

ابراهیم محمدی اظهار داشت: راه آهن به عنوان یک دستگاه خدمت گذار هدفش جلب رضایت روز افزون مردم است.

وی با اشاره به اینکه مسیر یزد به اصفهان بدلیل ترافیک شدید قطارهای باری و مسافری امکان اضافه نمودن یک رام قطار را با مشکل مواجه می کند، اما به دلیل خدمت به مردم استان، در حال حاضر هفته ای یک رام قطار مسافری راه اندازی که امیدواریم با افتتاح خطوط در دست احداث این قطار به تناسب ظرفیت افزایش یابد.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که با کمک مسئولان استانی ، این قطار با ضریب اشغال هر چه بیشتر ادامه سیر بدهد.

معاونت بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن ج.ا.ا خاطرنشان کرد: امیدواریم این قطار بتواند سرمایه گذاری بخش خصوصی را تامین کند.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت گفت: با توجه به بیشینه تاریخی ارتباطات تجاری بین دو کشور در کریدور راه ابریشم، ارتباطات فرهنگی میان ملت های دو کشور، و ارتباطات بسیار خوب دیپلماتیک در طول دوره های مختلف حتما باید ارتباطات تجاری میان دو کشور افزایش پیدا کند.

ابراهیم محمدی در اجلاس کمیته مشترک تجارت مرزی اظهار داشت: با توسعه ارتباطات ریلی بین ایران و پاکستان می توانیم آینده بهتری برای توسعه تجارت بین دو کشور رقم بزنیم.

وی بیان کرد: در سال جاری رشد خیلی خوبی را در حوزه ارتباطات ریلی با کشور پاکستان داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: در ۴ ماهه ابتدای امسال نسبت به مشابه سال گذشته ۵۴ درصد تعداد رام قطار باری در مسیر زاهدان – کویته افزایش داشته است.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن از همکاران صنعت ریلی کشور پاکستان و ایران جنوب شرق بخاطر رشد۶۰ درصدی ترانزیت کالا، رشد ۱۲۶ درصدی صادارت به پاکستان و رشد تقریبا ۵ درصدی واردات از پاکستان در ۴ ماهه ابتدای سال جاری قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: ما در اجلاس اکو توسعه ارتباطات ریلی بین اسلام آباد – تهران – استانبول و اسلام آباد – تهران – آلماتی را گسترش دادیم.

وی از هیات پاکستانی برای مذاکرات ببشتر جهت حضور در تهران دعوت کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.