| کد خبر: 141739 |

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن مطرح کرد؛

سهم آموزش و تحقیقات را نسبت به تولید ناخالص داخلی افزایش دهیم

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن با تاکید بر اینکه ما در حوزه آموزش و تحقیقات نیازمند تجدید قوا هستیم، گفت: با تغییر و تحولات مدیریتی می توانیم با یک تجدید قوا و انرژی بیشتر در این حوزه متمرکز شویم.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن با تاکید بر اینکه ما در حوزه آموزش و تحقیقات نیازمند تجدید قوا هستیم، گفت: با تغییر و تحولات مدیریتی می توانیم با یک تجدید قوا و انرژی بیشتر در این حوزه متمرکز شویم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ نوراله بیرانوند در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن با بیان اینکه راه آهن با کمبود منابع انسانی از نظر کیفی مواجه نیست، گفت: خوشبختانه ظرفیت عظیمی در راه آهن وجود دارد تا به اهدافی که کشور از متولیان ریلی انتظار دارد ، دست یابیم.

وی با بیان این مطلب که آموزش و تحقیقات اثر بنیادین مهمی در جامعه دارد، افزود: یکی از اهداف مهم تمامی کشورهای توسعه یافته، روی آوردن به آموزش و تحقیقات گسترده است بطوریکه سهم آموزش و تحقیقات در این کشورها نسبت به تولید ناخالص داخلی در حال افزایش است .

بیرانوند عنوان کرد: کشورهایی چون کره، ترکیه، آفریقای جنوبی با سرعت زیادی در حال توسعه هستند و ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی را به آموزش و تحقیقات اختصاص داده اند و با سرعت حیرت انگیزی در حال رشد هستند.

وی اظهار داشت: راه آهن کشور نیز بایستی در زمینه آموزش و تحقیقات از تجربیات کشورهای دنیا بهره مند شود و از رویه های کشف شده و بدیهی تبعیت کند.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن اضافه کرد: تا افق ۱۴۰۴ باید به ۴ درصد تولید ناخالص داخلی در زمینه آموزش و تحقیقات برسیم و متاسفانه بودجه تحقیقاتی ما کمتر از یک درصد است.

وی بیان داشت: در بحث جهت گیری آموزش و تحقیقات که مقوله کیفی آن مطرح شده است، بایستی موضوع آموزش و تحقیقات، موتور محرک و تحول آفرین اقتصاد کشور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست در دنیا، کشورهای اروپایی در حال انتقال کارخانه های خود به بیرون از شهرها هستند و نقش خود را روی تکنولوژی های جدید متمرکز کرده اند و کشورهای کمتر توسعه یافته در بخش تکنولوژی های خود با ارزش افزوده پایین حرکت می کنند.

بیرانوند ادامه داد: جهت گیری آموزش و تحقیقات، نیاز واقعی کشور و تکنولوژی های نوین مساله جدی در کشور است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن با تاکید بر اینکه ما در حوزه آموزش و تحقیقات نیازمند تجدید قوا هستیم، گفت: امیدواریم با تغییر و تحولات مدیریتی بتوانیم با یک تجدید قوا و انرژی بیشتر در این حوزه متمرکز شویم .

وی اعلام کرد: مرکز آموزش و تحقیقات نقش مهمی در صنعت ریلی ایفا می کند و ماموریت آن تنها در داخل راه آهن خلاصه نمی شود.

بیرانوند افزود: در حوزه داخل راه آهن انتظاری که ما داریم این است که ضمن تعامل با ذی نفعان داخلی و خارجی ، بر نیازهای راه آهن تمرکز کرده و نسبت به جمع آوری و دسته بندی کردن نیازها، اقدامات لازم و ضروری را برای رفع مشکلات و موانع انجام دهیم.

وی تاکید کرد: توجه به تحولات تکنولوژیکی و محیطی در سطح ملی و بین المللی از جمله مسائلی است که مرکز آموزش و تحقیقات باید آن را مد نظر قرار دهد.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن عنوان کرد: مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن در حوزه تجاری سازی باید توجه جدی داشته باشد زیرا امروزه شدت رقابت در بازار حمل و نقل در عرصه بین المللی بسیار است .

وی اضافه کرد: از طریق مرکز آموزش و تحقیقات بایستی تفکر تجاری به مدیران و کارشناسان منتقل شود.

بیرانوند اظهار داشت: تمرکز در سیاست گذاری، استفاده از همه ظرفیت ها و اجرای استانداردهای جدی و تعامل با راه آهن کشورهای مختلف برای توسعه مرزهای دانش از جمله سیاست های مهم در حوزه آموزش و تحقیقات است.

سید مصطفی داوری مدیر کل سابق مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن با بیان اینکه یکی از سیاست های کلی در این مرکز، اعتقاد کامل به نیروی انسانی به عنوان سرمایه های ریلی بود، گفت: متنوع سازی، مدرن سازی، راه اندازی سیستم های نوین آموزشی از جمله اقداماتی بود که طی سال ها در این مرکز انجام شد.

وی بیان داشت: خوشبختانه طی ۳ سال گذشته فعالیت ها و برنامه های مطلوبی در مرکز آموزش و تحقیقات انجام شده که می توان به آزمون های الکترونیکی اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: حس کارشناسی و اعتماد به نفس در مرکز آموزش و تحقیقات موجب حل بسیاری از مسائل شده است.

وی از اجرای پروژه های متعدد توسط مرکز آموزش و تحقیقات خبر داد و گفت: اندازه گیریهای حمل بار و تقاضای موجود در شبکه و بحث های اقتصادی مربوط به تعرفه، خط و محورها و همچنین کتابخانه دیجیتال از جمله این پروژه ها بوده است.

در ادامه مصطفی ستاک مدیر کل مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن با تاکید بر اینکه دانش جدید در بدنه راه آهن باید بومی سازی شود، گفت: بحث تحقیقات سمت و سوی فناوری های نوین را باید در پیش گیرد چرا که خلا فناوری های نوین تنها با تغییر و تحول جبران می شود.

ستاک بیان کرد: ترویج دانش از دیگر موضوعاتی است که نیازمند توجه جدی است و شرکای تجاری را در توسعه و توانمندی ها دخالت دهیم.

وی عنوان کرد: دنیای امروز در حال تغییر و تحول است بنابراین شرکت های کوچک اما خلاق که تحولات بزرگی را به وجود می آورند باید به سمت مرکز هدایت کنیم و از ایده های آنان حمایت و بهره مند شویم.

مدیر کل جدید مرکز آموزش و تحقیقات در پایان گفت: اگر هدایت گری خوبی برای سیاست ها و برنامه های خود داشته باشیم می توانیم در اجرای برنامه ها و سیاست های مربوط به آموزش و تحقیقات موفق عمل کنیم.

وی تاکید کرد: توجه به بحث منابع انسانی و توانمند سازی منابع انسانی از اقدامات اصلی سازمان به شمار می رود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.