معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن مطرح کرد؛
سهم آموزش و تحقیقات را نسبت به تولید ناخالص داخلی افزایش دهیم
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن با تاکید بر اینکه ما در حوزه آموزش و تحقیقات نیازمند تجدید قوا هستیم، گفت: با تغییر و تحولات مدیریتی می توانیم با یک تجدید قوا و انرژی بیشتر در این حوزه متمرکز شویم.
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن با تاکید بر اینکه ما در حوزه آموزش و تحقیقات نیازمند تجدید قوا هستیم، گفت: با تغییر و تحولات مدیریتی می توانیم با یک تجدید قوا و انرژی بیشتر در این حوزه متمرکز شویم.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ نوراله بیرانوند در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن با بیان اینکه راه آهن با کمبود منابع انسانی از نظر کیفی مواجه نیست، گفت: خوشبختانه ظرفیت عظیمی در راه آهن وجود دارد تا به اهدافی که کشور از متولیان ریلی انتظار دارد ، دست یابیم.
وی با بیان این مطلب که آموزش و تحقیقات اثر بنیادین مهمی در جامعه دارد، افزود: یکی از اهداف مهم تمامی کشورهای توسعه یافته، روی آوردن به آموزش و تحقیقات گسترده است بطوریکه سهم آموزش و تحقیقات در این کشورها نسبت به تولید ناخالص داخلی در حال افزایش است .
بیرانوند عنوان کرد: کشورهایی چون کره، ترکیه، آفریقای جنوبی با سرعت زیادی در حال توسعه هستند و ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی را به آموزش و تحقیقات اختصاص داده اند و با سرعت حیرت انگیزی در حال رشد هستند.
وی اظهار داشت: راه آهن کشور نیز بایستی در زمینه آموزش و تحقیقات از تجربیات کشورهای دنیا بهره مند شود و از رویه های کشف شده و بدیهی تبعیت کند.
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن اضافه کرد: تا افق ۱۴۰۴ باید به ۴ درصد تولید ناخالص داخلی در زمینه آموزش و تحقیقات برسیم و متاسفانه بودجه تحقیقاتی ما کمتر از یک درصد است.
وی بیان داشت: در بحث جهت گیری آموزش و تحقیقات که مقوله کیفی آن مطرح شده است، بایستی موضوع آموزش و تحقیقات، موتور محرک و تحول آفرین اقتصاد کشور باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست در دنیا، کشورهای اروپایی در حال انتقال کارخانه های خود به بیرون از شهرها هستند و نقش خود را روی تکنولوژی های جدید متمرکز کرده اند و کشورهای کمتر توسعه یافته در بخش تکنولوژی های خود با ارزش افزوده پایین حرکت می کنند.
بیرانوند ادامه داد: جهت گیری آموزش و تحقیقات، نیاز واقعی کشور و تکنولوژی های نوین مساله جدی در کشور است.
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن با تاکید بر اینکه ما در حوزه آموزش و تحقیقات نیازمند تجدید قوا هستیم، گفت: امیدواریم با تغییر و تحولات مدیریتی بتوانیم با یک تجدید قوا و انرژی بیشتر در این حوزه متمرکز شویم .
وی اعلام کرد: مرکز آموزش و تحقیقات نقش مهمی در صنعت ریلی ایفا می کند و ماموریت آن تنها در داخل راه آهن خلاصه نمی شود.
بیرانوند افزود: در حوزه داخل راه آهن انتظاری که ما داریم این است که ضمن تعامل با ذی نفعان داخلی و خارجی ، بر نیازهای راه آهن تمرکز کرده و نسبت به جمع آوری و دسته بندی کردن نیازها، اقدامات لازم و ضروری را برای رفع مشکلات و موانع انجام دهیم.
وی تاکید کرد: توجه به تحولات تکنولوژیکی و محیطی در سطح ملی و بین المللی از جمله مسائلی است که مرکز آموزش و تحقیقات باید آن را مد نظر قرار دهد.
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن عنوان کرد: مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن در حوزه تجاری سازی باید توجه جدی داشته باشد زیرا امروزه شدت رقابت در بازار حمل و نقل در عرصه بین المللی بسیار است .
وی اضافه کرد: از طریق مرکز آموزش و تحقیقات بایستی تفکر تجاری به مدیران و کارشناسان منتقل شود.
بیرانوند اظهار داشت: تمرکز در سیاست گذاری، استفاده از همه ظرفیت ها و اجرای استانداردهای جدی و تعامل با راه آهن کشورهای مختلف برای توسعه مرزهای دانش از جمله سیاست های مهم در حوزه آموزش و تحقیقات است.
سید مصطفی داوری مدیر کل سابق مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن با بیان اینکه یکی از سیاست های کلی در این مرکز، اعتقاد کامل به نیروی انسانی به عنوان سرمایه های ریلی بود، گفت: متنوع سازی، مدرن سازی، راه اندازی سیستم های نوین آموزشی از جمله اقداماتی بود که طی سال ها در این مرکز انجام شد.
وی بیان داشت: خوشبختانه طی ۳ سال گذشته فعالیت ها و برنامه های مطلوبی در مرکز آموزش و تحقیقات انجام شده که می توان به آزمون های الکترونیکی اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: حس کارشناسی و اعتماد به نفس در مرکز آموزش و تحقیقات موجب حل بسیاری از مسائل شده است.
وی از اجرای پروژه های متعدد توسط مرکز آموزش و تحقیقات خبر داد و گفت: اندازه گیریهای حمل بار و تقاضای موجود در شبکه و بحث های اقتصادی مربوط به تعرفه، خط و محورها و همچنین کتابخانه دیجیتال از جمله این پروژه ها بوده است.
در ادامه مصطفی ستاک مدیر کل مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن با تاکید بر اینکه دانش جدید در بدنه راه آهن باید بومی سازی شود، گفت: بحث تحقیقات سمت و سوی فناوری های نوین را باید در پیش گیرد چرا که خلا فناوری های نوین تنها با تغییر و تحول جبران می شود.
ستاک بیان کرد: ترویج دانش از دیگر موضوعاتی است که نیازمند توجه جدی است و شرکای تجاری را در توسعه و توانمندی ها دخالت دهیم.
وی عنوان کرد: دنیای امروز در حال تغییر و تحول است بنابراین شرکت های کوچک اما خلاق که تحولات بزرگی را به وجود می آورند باید به سمت مرکز هدایت کنیم و از ایده های آنان حمایت و بهره مند شویم.
مدیر کل جدید مرکز آموزش و تحقیقات در پایان گفت: اگر هدایت گری خوبی برای سیاست ها و برنامه های خود داشته باشیم می توانیم در اجرای برنامه ها و سیاست های مربوط به آموزش و تحقیقات موفق عمل کنیم.
وی تاکید کرد: توجه به بحث منابع انسانی و توانمند سازی منابع انسانی از اقدامات اصلی سازمان به شمار می رود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.