| کد خبر: 141521 |

استقرار تیم گمرک در راه آهن یزد

در جهت رونق اقتصادی ونظارت بیشتر بر روی کالاهای وارداتی و صادراتی، تیم نظارتی گمرک در راه آهن یزد مستقر می شود.

تین نیوز

در جهت رونق اقتصادی ونظارت بیشتر بر روی کالاهای وارداتی و صادراتی، تیم نظارتی گمرک در راه آهن یزد مستقر می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مصطفی داودی مدیر کل راه آهن یزد گفت: با توجه به سیاست ها واهداف کلان راه آهن و در راستای جذب بارهای انبوه، بهبود ورونق اقتصادی ونظارت بیشتر بر روی کالاهای وارداتی و صادراتی، تیم گمرک یزد در محل اداره کل مستقر خواهد شد .

وی افزود: با توجه به اینکه راه آهن یزد در مرکز کشور ونقطه اتصال کریدور شمال جنوب و شرق و غرب کشورواقع شده ، برای سرعت بخشی به روند ورود وخروج کالا ، می توان از پتانسیل های صنعت ریلی استان استفاده موثر کرد.

وی عنوان کرد: به منظور دسترسی گمرک یزد به ناوگان ریلی، بایستی ۸ کیلومتر خط فرعی در محدوده شهرک صنعتی یزد احداث شود، بطوریکه با اتصال به ناوگان ریلی پیش بینی می شود سالیانه بالغ بر۴هزارو ۲۰۰کانتینر بوسیله قطار حمل و با برنامه ریزی مدون، این حجم انتقال به میزان قابل چشمگیری افزایش خواهد یافت.

مدیر کل راه آهن یزد گفت: درحال حاضر مقادیری کالا از قبیل کاشی و سرامیک، مواد شوینده، رول های پلاستیکی ، چینی آلات وروغن های صنعتی از خطوط بازرگانی ایستگاه یزد بارگیری وبه کشورها آسیای میانه حمل می شود که با رایزنی با تجار در صدد جذب وترانزیت هرچه بیشتر این کالاها هستیم.

همچنین به منظور تکریم ارباب رجوع وخدمت رسانی به مسافران، پروژه محوطه سازی ایستگاه میبد در دستور کارراه آهن یزد قرار گرفت.

سید مصطفی داودی در این باره گفت: محوطه ورودی ایستگاه میبد به مساحت ۹ هزار متر مربع است که تاکنون ۲۰هزار و۲۰۰متر خاک ریزی و۵۰۰متر جدول گذاری شده است که پس ار اتمام فاز اول، فازدو دوم آن شامل فضای سبز، تاسیسات، آسفالت و زیباسازی محوطه ، آغاز خواهد شد .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.