| کد خبر: 140269 |

عضو کمیسیون انرژی مجلس ؛

شهرهای صنعتی را با خط آهن به یکدیگر متصل کنیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پروژه هایی با صرفه اقتصادی بالا می توانند سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به سمت و سوی خود جذب کنند بنابراین یکی از وظایف اصلی راه آهن کشور اولویت بندی پروژه ها براساس صرفه اقتصادی آنها است.

تین نیوز

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پروژه هایی با صرفه اقتصادی بالا می توانند سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به سمت و سوی خود جذب کنند بنابراین یکی از وظایف اصلی راه آهن کشور اولویت بندی پروژه ها براساس صرفه اقتصادی آنها است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی حمل و نقل ریلی انتقال بار و ارتقای سهم آن نسبت به جاده بوده است، گفت: با توجه به اینکه زمینه اتصال بندر گناوه به بندر دیلم و بوشهر به راه آهن از طریق بندر امام یا ماهشهر ، آسانتر از شیراز به بوشهر است، دست اندرکاران بخش صنعتی و نمایندگان بوشهر خواستار اجرای این طرح هستند.

وی افزود: عسلویه با توجه به پتانسیل های و ظرفیت هایی که در بخش پتروشیمی دارد، به عنوان یک شاهراه اصلی به شمار می آید.

خدری بوشهر را پایتخت صنعتی دانست و گفت: پایتخت صنعتی ، قلب تپنده اقتصاد و انرژی است.

وی با اعلام اینکه یکی از معضلات کشور ما ، کاهش شدت مصرف انرژی و مصرف سه برابر سرانه جهانی است و این یکی از معضلات اساسی به شمار می رود، گفت: برنامه ها و طرح های ریلی چنانچه اولویت بندی شوند، بهره وری را در بخش ریلی به همراه دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: پروژه هایی با صرفه اقتصادی بالا می توانند سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به سمت و سوی خود جذب کنند بنابراین یکی از وظایف اصلی راه آهن کشور اولویت بندی پروژه ها براساس صرفه اقتصادی آنها است.

وی خاطر نشان کرد: اتصال شهرهای صنعتی به یکدیگر از طریق حمل و نقل ریلی می تواند سهم بار را با توجه به اهداف تعیین شده ارتقا دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه از سال ۲۰۲۰ میزان انتشار گازهای گلخانه ای افزایش یافته و به چالش بزرگ تبدیل می شود، کشورهای توسعه یافته بین میزان گازهای گلخانه ای تولید شده و حجم جذب شده این گازها توسط خاک و جنگل ها، تعادل کامل ایجاد خواهند کرد و این امر به این معناست که تولید گازهای گلخانه ای به وسیله فعالیت های انسانی همچون حمل و نقل، ساخت و ساز و صنعت باید کاهش یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حیدری 1 0

    سلام
    در شرایط کنونی اتصال بوشهر به شبکه ریلی ازمسیر نزدیک و کم هزینه 300 کیلومتری و هموار ساحلی ماهشهر هندیجان دیلم گناوه ریگ بوشهر و زمان سفر دو ساعت ونیم یا مسیر پرهزینه 600 میلیون دلار 512 (بااحتساب مرودشت شیراز)کیلومتری و ناهموار شیراز مرودشت فراشبند اهرم بوشهر و زمان هفت ساعت طول سفر - استناد به
    ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
    خبرگزاری تسنیم: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: برای اجرای طرح ریلی بوشهر – بندر امام خمینی(ره) ۵۰ میلیون دلار و ۳ هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال پیش بینی شده است که با تامین اعتبار لازم اجرای این طرح با سرعت انجام می‌شود.
    تین‌نیوز| رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: اجرای طرح راه آهن بوشهر به شیراز یکی از پروژه‌های با اولویت دولت است که با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلار به طول ۴۳۰ کیلومتر اجرا می‌شود.(بدون احتساب مرودشت شیراز)
    با تشکر

  • محسنی 0 0

    مسیر ریلی شیراز بوشهر اشتباه و اشکال اساسی دارد.زیرا طول مسیر شیراز بوشهر عسلویه را در مسیری بیش از دو تا سه برابر فاصله حقیقی طراحی شده است که هزینه و زمان سفر را سه برابر بیش تر می کند. و سفر دراین مسیر را غیرممکن می سازد. که نه برای عسلویه نه بوشهر ونه شیراز مناسب نیست . و حامیان این مسیر در جواب به اعتراضات مردم به مسیر می گویند مسیر نزدیک آزادراه ارتفاعات است. آیا مسیر ریلی قزوین رشت ارتفاعات ندارد.این جواب درستی نیست. باید به خواست مردم ونمایندگان رسیدگی شود.