| کد خبر: 139641 |

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

توسعه ریلی را به بنادر مهم کشور برسانیم

نماینده مردم خرمشهر گفت: در صورت توسعه ریلی منطقه خرمشهر و آبادان و اتصال ریلی به بندر امام خمینی (ره)، شاهد رشد سهم جابجایی بار خواهیم بود.

تین نیوز

نماینده مردم خرمشهر گفت: در صورت توسعه ریلی منطقه خرمشهر و آبادان و اتصال ریلی به بندر امام خمینی (ره)، شاهد رشد سهم جابجایی بار خواهیم بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ عبداله سامری با بیان اینکه در بحث حمل و نقل به خصوص راه آهن در منطقه خرمشهر نیازمند اقدامات بیشتری هستیم، گفت: اگر تاریخچه راه آهن را بررسی کنید، حلقه های مفقودی هستند که باعث شده است این دغدغه ها حاکم باشد.

وی افزود: امروزه در وزارت راه و شهر سازی اندیشه خوبی در بحث توسعه زیر ساخت های فرودگاهی ، دریایی ، ریلی و جاده ای وجود دارد.

سامری عنوان کرد: بندرامام به عنوان یکی از بنادر بزرگ در خاورمیانه می تواند به اقتصاد کشور کمک کند و می تواند به عنوان هاب منطقه مد نظر قرار بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: در صورت توسعه ریلی منطقه خرمشهر و آبادان و اتصال ریلی به بندر امام خمینی (ره)، شاهد رشد سهم جابجایی بار خواهیم بود.

وی گفت: یک ایستگاه عظیم در بخش مسافری در بندر ماهشهر ایجاد شده، باتوجه به اینکه منطقه صنعتی است ایاب و ذهاب ورفت آمد به مرکز خیلی زیاد است ، که بایستی آن را فعال کنیم .

وی تاکید کرد: در همه جای دنیا ، توسعه حمل و نقل ریلی در بخش بار ، بحث بنادر خشک یا ایلند پورت یکی از مباحث بسیار مهم تلقی می شود است که می توان منطقه اندیمشک و امثال آن را به عنوان بهترین نقطه در توزیع بار و محموله ها با توسعه شبکه ریلی تبدیل کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.