| کد خبر: 139420 |

معاون توسعه مدیریت ومنابع راه آهن کشور ، در مراسم تودیع ومعارفه مدیرکل راه آهن اصفهان تأکیدنمود :

تحقق برنامه ششم توسعه کشور در حوزه راه آهن ، نیازمند ۱۰۴ هزار میلیارد تومان اعتبار است

طی مراسمی با حضور مهندس محمدرضا نصرت نظامی معاون توسعه مدیریت ومنابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، بابک ضیغم مدیرکل منابع انسانی وتشکیلات ، مهندس ماشاءالله کاظمی مدیرکل دفترفنی استانداری اصفهان ، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل دست افکن مدیر روابط عمومی دفترنماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان ، اعضای شورای حمل ونقل ومسکن استان اصفهان وجمعی ازمدیران کل نهادها وسازمانها و ارگانهای دولتی ومدیران شرکت های اقماری وبخش خصوصی حمل ونقل ریلی باری ومسافری وطرف قرارداد وپیمانکار ، سیدرضا سادات حسینی به عنوان مدیرکل جدید راه آهن اصفهان معرفی و از خدمات حسن ماسوری مدیرکل سابق راه آهن اصفهان تقدیرشد.

تین نیوز

طی مراسمی با حضور مهندس محمدرضا نصرت نظامی معاون توسعه مدیریت ومنابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، بابک ضیغم مدیرکل منابع انسانی وتشکیلات ، مهندس ماشاءالله کاظمی مدیرکل دفترفنی استانداری اصفهان ، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل دست افکن مدیر روابط عمومی دفترنماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان ، اعضای شورای حمل ونقل ومسکن استان اصفهان  وجمعی ازمدیران کل نهادها وسازمانها و ارگانهای دولتی ومدیران شرکت های اقماری وبخش خصوصی حمل ونقل ریلی باری ومسافری وطرف قرارداد وپیمانکار ، سیدرضا سادات حسینی به عنوان مدیرکل جدید راه آهن اصفهان معرفی و از خدمات حسن ماسوری مدیرکل سابق راه آهن اصفهان تقدیرشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل ازروابط عمومی اداره کل راه آهن اصفهان ، طی این آئین که روز چهارشنبه بیست وهشتم تیرماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزارشد ، معاون توسعه مدیریت ومنابع راه آهن کشور به برنامه های راه آهن برای جذب سرمایه گذاران اشاره داشته واظهارداشت: برای رسیدن به سهم ۳۰ درصدی حمل و نقل ریلی در جابجایی بار در برنامه ششم توسعه ، نیازمند ۱۰۴ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۶، نودمین سالگرد تأسیس راه آهن جمهوری اسلامی ایران است؛ پیرامون اهمیت و جایگاه حمل و نقل ریلی، بیان داشت: در ابتدای فعالیت راه آهن، مجلس مشروطه در لایحه اول برای ۱۷ هزار کیلومتر راه شوسه ۴۵ میلیون تومان و در لایحه دوم برای ۱۷۶۰ کیلومتر، بالغ بر ۸۰ میلیون تومان اعتبار تصویب کرد.

وی با بیان اینکه راه آهن سراسری ایران کمتر از ۱۷ سال از ۱۳۰۶ تا ۱۳۱۷ ساخته و اولین قطار در سال ۱۳۱۸ بر روی ریل حرکت قرار گرفت، افزود: طول راه آهن ایران پیش از انقلاب، به کمتر از ۵ هزار کیلومتر رسید و در دوران سازندگی بعد از هشت سال دفاع مقدس بخش های قابل ملاحظه ای از راه آهن توسعه یافت و دولت ها توجه ویژه ای به حمل و نقل ریلی داشتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امروز نیز راه آهن در کانون توجه مسئولان کشور و در رأس آن مقام معظم رهبری و سپس نمایندگان مجلس و رئیس جمهور قرار دارد، تصریح کرد: با نگاهی به آمارها سهم راه آهن کشور در جابجایی بار اکنون ۱۰.۲ درصد است این درحالیست که این عدد در کشورهای اروپایی ۱۸ درصد و در روسیه ۸۸ درصد است.

وی با اشاره به اینکه هنوز راه آهن به آن شرایط مطلوب مورد نظر دست نیافته است، گفت: مجلس در برنامه ششم توسعه احکام ویژه ای برای شرکت راه آهن و سرمایه گذاران این حوزه وضع کرده است و انتظار می رود سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار با تامین و اصلاح ناوگان و همچنین توسعه و ایجاد خطوط جدید به ۳۰ درصد افزایش یابد.

مهندس نصرت نظامی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به این برنامه نیازمند ۱۰۴ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم، افزود: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۶ هزار میلیارد تومان این اعتبار توسط دولت و بقیه از طریق بخش خصوصی محقق خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه پیرامون مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راه آهن اصفهان، بیان داشت :  ماسوری ، مدیر کل سابق راه آهن اصفهان در مدت فعالیتش با تصمیمات و اقدامات خود زمینه ساز   بهبود شرایط در بخش های مختلف ریلی این استان بوده و علاوه برحوزه فنی وزیربنایی وعمرانی، در حوزه منابع انسانی نیز از مهارت ویژه ای برخوردار و نمونه فردی متخصص است.

وی با بیان اینکه اداره کل راه آهن شرق و طبس به عنوان منطقه ای محروم نیازمند توسعه است، تأکید کرد: این منطقه به مدیری نیاز دارد که از خاک ، طلا بسازد.

نصرت نظامی با اشاره به اینکه معدن سنگان یکی از پتانسیل های موجود است که می تواند صنعت حمل و نقل ریلی را دچار تحول کند، تاکید کرد: در این شرایط ماسوری، با استقبال و قبول ریسک، سمت مدیر کل راه آهن شرق و طبس را پذیرفت.

معاون توسعه مدیریت ومنابع راه آهن کشور موفقیت سازمان را درگرو همت وتلاش جمعی تمامی مسئولین وکارکنان دانسته وتصمیم گیری برای انتخاب گزینه مورد نظر برای تصدی سمت  مدیریت کل راه آهن اصفهان را باتوجه به موقعیت استان اصفهان به لحاظ قدرت اقتصادی وسرمایه های استان وشهر اصفهان وکارهای بزرگ درحال انجام درآن ، موردتأکید دکترسعیدمحمدزاده مدیرعامل راه آهن کشور دانسته وتصریح کرد : مهندس سیدرضا سادات حسینی ازمدیران بسیار برجسته راه آهن کشوراست که درزمانی که راه آهن منطقه زاگرس ( اندیمشک) با توجه به فرسودگی خط با قدمت بیش از 50 سال دچار مشکلات زیادی بود ومتقبل مدیرکلی آنجا شده و علاوه برتلاش درجهت رفع این مشکلات وبروزرسانی ونوسازی آن خطوط ، با استفاده از ظرفیت وپتانسیل آن استان ، توانست بطورمؤثردرحوزه برقراری تعامل وهماهنگی استان با راه آهن به نفع کشوروراه آهن استفاده کند ودرراه آهن کرمان هم به خوبی فعالیت نمود و و اکنون به عنوان بهترین گزینه برای راه آهن استان اصفهان انتخاب گردید وجا دارد تا از طرف مدیرعامل واعضای هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران از ایشان که قبول مسئولیت مدیریت کل راه آهن اصفهان را نمودند تشکرمی کنم وامیدوارم به موفقیت های روزافزون درصنعت ریلی این استان نیز برسند مدیرکل جدید راه آهن استان اصفهان جابجایی ۶۲ تا ۶۳ میلیون تن بار را مهمترین هدف سال ۹۶ راه آهن دانست و گفت: با تحقق این هدف، درآمدها و هزینه های راه آهن سر به سر می شود.

مهندس سیدرضا سادات حسینی ادامه داد :تمام مأموریت های سازمانی در سایه همدلی و همکاری به نتیجه خواهد رسید ومطمئنم  با یاری کارکنان خدوم ونجیب راه آهن منطقه  اصفهان نتایج خوبی حاصل خواهدشد ومی توانیم تا با قدرت درجهت اهداف سازمان حرکت کنیم.

  مدیرکل جدید راه آهن استان اصفهان با اشاره به اینکه مأموریت مجموعه راه آهن جابجایی مسافر و حمل بار است، تصریح کرد: جابجایی این دو، رگ حیاتی راه آهن است و ارائه خدمات به مسافران از جمله مهمترین افتخارات ماست.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به هدف جابجایی ۶۲ تا ۶۳ میلیون تن بار، مهمترین برنامه سال ۹۶ راه آهن است، تصریح کرد: در صورت رسیدن به این هدف، درآمد و هزینه های راه آهن سر به سر می شود.

سادات حسینی با اشاره به اینکه اداره کل راه آهن اصفهان در بخش حمل بار وضعیت خوبی دارد، تاکید کرد: با این حال باید با دو خطه کردن برخی خطوط ریلی، شرایط استان را در جابجایی بار بهبود ببخشیده واحداث خط دوم بافق-میبد-زرین شهر موجب رشدقابل ملاحظه حمل بار وروان سازی تردد وکاهش ترافیک قطارها است.

وی راه اندازی قطارهای حومه ای را ازبرنامه های اصلی در استان اصفهان دانسته وتصریح کرد: امیدوارم با همکاری وهمراهی تلاشگران عرصه صنعت ریلی استان در مسیر رشدوتعالی وروند ارتقاء فعالیتها وبرنامه ها سرعت هرچه بیشتری ببخشیم.

طی این مراسم مدیرروابط عمومی دفترنماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه اصفهان با ابلاغ مراتب تقدیروتشکرحضرت آیت الله سیدیوسف طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه اصفهان ازخدمات صنعت راه آهن دراین استان ، اظهارداشت: ایشان اشاره داشته اند که دعای خیرشان بدرقه راه مهندس ماسوری ومهندس سادات حسینی ،مدیران کل سابق و جدید راه آهن اصفهان  برای انجام مسئولیت است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل دست افکن  افزود : واقعا جای تقدیر دارد که هم وغم مسئولین وکارکنان خدوم راه آهن کشور مهیا نمودن امکانات وزمینه لازم وبسترمناسب برای داشتن سفری  خوش وبدون دغدغه برای مردم است وبدانیدکه این کار موجب تقرب به درگاه الهی است.

وی اظهارامیدواری نمود تا مجموعه راه آهن کشورواستان بتوانند درانجام مسئولیت خود ،خدمتگزار مردم شریف باشند.

دراین آئین ، مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان با بیان اینکه با وجود تأمین اعتبار، عملیات اجرایی احداث خط قطار سریع السیر اصفهان- تهران در استان پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته است، گفت: اخیرا عملیات اجرایی این طرح به شرکت راه آهن کشور واگذار شده و امیدواریم به زودی مدیر اجرایی آن مشخص شود.

مهندس ماشالله کاظمی ، با اشاره به اقدامات قابل توجه مدیرکل سابق راه آهن اصفهان، اظهار داشت: فعالیت های این مدیر وضعیت راه آهن اصفهان را متحول کرد.

وی افزود: طی پنج سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان با تلاش مدیرکل سابق راه آهن اصفهان در بخش حمل و نقل ریلی استان هزینه شده است.

به گفته مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان، اقدامات ماسوری بیانگر این هزینه ها و جذب اعتبار بوده است.

وی با اشاره به اینکه ماسوری در مدت فعالیت خود کمتر در حوزه عمرانی به دنبال اعتبار بود، تأکید کرد: مدیرکل راه آهن استان اصفهان در این مدت بیشتر به دنبال رفع موانع در حمل و نقل ریلی استان بود.

کاظمی با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۲ هزار و ۷۰۰ پروژه مهم با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ هزار میلیارد تومان داشتیم، تأکید کرد: بخش عمده ای از این پروژه ها شامل فاز اول مترو اصفهان، ورزشگاه نقش جهان به بهره برداری رسیده و همچنین پروژه کنارگذر شرق اصفهان بعد از ۶ سال تعطیلی دوباره در سال گذشته پیگیری و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی همچنین به قطار سریع السیر اصفهان- تهران به عنوان یکی از ابرپروژه های مهم استان و کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته در بخش بودجه، فاینانس خارجی آن از کشور چین تأمین اعتبار شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان با بیان اینکه با وجود تأمین اعتبار، عملیات اجرایی احداث خط قطار سریع السیر اصفهان- تهران در استان پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته است، افزود: اخیرا عملیات اجرایی این طرح به شرکت راه آهن کشور واگذار شده و امیدواریم مدیرکل جدید راه آهن اصفهان، به زودی مدیر اجرایی قطار پرسرعت را مشخص کند.

وی ادامه داد: برای پیگیری و تسریع این پروژه در بخش ایستگاه ها، شرکت راه آهن با مترو اصفهان جلساتی برگزار و قرار است قطار پرسرعت در ایستگاه خیابان کاوه به متروی اصفهان متصل شود .

دراین مراسم مدیرکل اسبق راه آهن استان اصفهان گفت: داشتن مسئولیت درنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک تکلیف شرعی وزمانی که وارد استان زرخیز اصفهان وشهر اصفهان که زیبنده جایگاه شهرجهانی است برای انجام وظیفه شدم ، درنظرم بود که مدیری که برای این دیار معرفی می شود بایدکارنامه ای موفق ازخودبه یادگاربگذارد که شرمنده این مردم شریف نباشد.

مهندس حسن ماسوری که از دوازدهم اردیبهشت ماه سال 1391 عهده دار مسئولیت مدیریت کل راه آهن اصفهان گردید بود در ادامه افزود : در مدت پنج سال فعالیت خود در این استان با وجود شرایط سخت و کمبود نقدینگی برای خود چشم اندازی را تعریف کردم و با مشارکت راه آهن وبخش خصوصی ، ارائه اعتبارات در مسیر خوبی قرار گرفت که موجب نوسازی بخش های مختلف راه آهن استان از جمله زیرساخت وتوسعه خدمات ایستگاهی شدکه البته نتیجه همت وتلاش همه دست اندرکاران وتلاشگران وکارکنان صنعت ریلی استان است.مدیرکل سابق راه آهن استان اصفهان با تاکید بر اینکه کار دراستان  اصفهان با توجه به جایگاه آن ساده نیست ، افزود: اصفهان زیبنده بهترین امکانات به خصوص در بخش حمل و نقل ریلی است.

ماسوری با بیان اینکه مشتری مداری یکی از اصول تاثیرگذار در مدیریت است، افزود: به اعتقاد بنده نیروهای کنونی این اداره کل در اصفهان ظرفیت های خوبی برای مدیریت راه آهن دارند و پیشنهاد می کنم شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از این ظرفیت ها استفاده کنند.مدیرکل پیشین راه آهن اصفهان با تقدیروتشکرازحسن اعتمادمدیرعامل راه آهن کشور وبا اشاره به سمت جدید خود در منطقه راه آهن شرق و طبس، تاکید کرد: به اعتقاد بنده راه آهن و صنعت حمل و نقل ریلی باید در مناطق محروم توسعه و به این مناطق توجه ویژه ای شود وامیدوارم بتوانیم در منطقه شرق کسب درآمد راه آهن راافزایش داده که منافع آن برای همه کشوروراه آهن خواهدبود. در ادامه این مراسم احمدرضا صبری مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا، بیان داشت: در دوران فعالیت مهندس ماسوری در اصفهان، راه آهن و حمل و نقل ریلی استان متحول گردیده و رشد کرد.گفتنی است درپایان حکم انتصاب مهندس سیدرضا سادات حسینی به ایشان تقدیم وبا اهدای لوح سپاس از سوی مدیرعامل راه آهن کشور وهمچنین استاندار اصفهان از خدمات 5 ساله حسن ماسوری تقدیروتجلیل گردید.                                                                              

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.