| کد خبر: 139400 |

حمل نخستین محموله آهن اسفنجی در کشور از طریق راه آهن یزد

نخستین محموله آهن اسفنجی در کشور از طریق حمل و نقل ریلی با حضور مدیر کل راه آهن یزد، مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ودیگر مسئولان راه آهن در شرکت فولاد آلیاژی تخلیه شد.

تین نیوز

نخستین محموله آهن اسفنجی در کشور از طریق حمل و نقل ریلی با حضور مدیر کل راه آهن یزد، مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ودیگر مسئولان راه آهن در شرکت فولاد آلیاژی تخلیه شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مصطفی داودی مدیر کل راه آهن یزد در این باره گفت: بعد از احیای خط ریلی فرعی از ایستگاه اشکذر به فولاد آلیاژی به طول ۱۴ کیلومتر، برای نخستین بار محموله آهن اسفنجی از طریق خطوط ریلی حمل شد.

وی افزود: خطوط شرکت فولاد آلیاژی که به قیمت امروز ۲۰۰ میلیارد ریال برای کشور هزینه داشته، بعد از حدود ۶ماه رایزنی با فولاد آلیاژی با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال احیا شد.

وی با بیان اینکه تاکنون آهن اسفنجی از طریق جاده و کامیون و تریلی از فولاد اردکان جابجا می شد، اضافه کرد: با راه اندازی این خط ریلی که مسائل ایمنی و زیست محیطی در آن لحاظ شده، ضمن صرفه جویی در اقتصاد، شاهد صرفه جویی در زمان نیز خواهیم بود.

داودی درباره مزایای حمل و نقل ریلی آهن اسفنجی اظهار کرد: آهن اسفنجی چون محصول تولیدی کارخانه ای است ضمن آنکه حمل جاده ای آن برای ایمنی مردم مشکلاتی دارد از این رو حمل ریلی می تواند این مشکل را برطرف کند.

مدیر کل راه آهن یزد تصریح کرد: از سوی دیگر روزانه ۳۰ تا ۳۵ کامیون محموله آهن اسفنجی فولاد اردکان را جابجا می کند در حالی که این محموله از این تاریخ به بعد از طریق یک رام قطار با یک هفتم سوخت کامیون ها جابجا می شود که موجب صرفه جویی اقتصادی می شود.

داودی خاطرنشان کرد: بار حمل شده با یک رام قطار ظرف یک تا ۲ ساعت تخلیه می شود در حالی که تخلیه بار کامیون ها زمان بیشتری نیاز داشت و این امر در واقع منجر به صرفه جویی زمان نیز خواهد شد.

گفتنی است؛ تولید آهن اسفنجی به عنوان اصلی ترین حلقه راه اندازی یک مجتمع کامل فولادسازی است که زنجیره آن از سنگ آهن شروع و به محصول شمش و مقاطع فولادی خاتمه می یابد .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.