| کد خبر: 139028 |

تاکید زیادی برای اتمام خط سریع السیر اصفهان - تهران وجود دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از خط سریع السیر تهران- مشهد، خط سریع السیر اصفهان- تهران پرترددترین و مهمترین خط اقتصادی کشور است و به همین دلیل تاکیدات زیادی برای اتمام آن وجود دارد.

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از خط سریع السیر تهران- مشهد، خط سریع السیر اصفهان- تهران پرترددترین و مهمترین خط اقتصادی کشور است و به همین دلیل تاکیدات زیادی برای اتمام آن وجود دارد.

محمد رضا نصرت نظامی در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل راه آهن اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اخباری مبنی بر خروج قطارها از ریل در هفته‌های گذشته، اظهار کرد: در محور جنوب کشور که منطقه گرمسیری است گزارش خروج از ریل داشته‌ایم، اما اخبار نادرستی از این نوع گزارشات نیز منتشر شد مانند خروج از ریل قطار اراک به قم که چهارشنبه هفته گذشته در رسانه‌ها مطرح شد و صحت نداشت.

وی افزود: پیش از آن در محور جنوبی کشور درجه حرارت بالا و بازتاب آن در ریل‌ها هنگام عبور قطار منجر به فرار ریل از زیر قطار شد این مشکل به دلیل گرمای بی سابقه و آلیاژ خطوط بوده است اما اقدمات امنیتی در نظر گرفته شد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در رابطه با اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای رفع موانع اجرایی قطار سریع السیر اصفهان- تهران گفت: برنامه استقرار قطار سریع السیر اصفهان به تهران مورد توجه دولت و وزارت خانه بوده و قرارداد آن منعقد شده است؛ زیرسازی مورد نیاز خطوط قطارهای سریع السیر از طریق شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل در حال اجرا است و در فاصله کمی زیر سازی آن به پایان و مراحل روسازی آغاز خواهد شد.

وی در همین رابطه افزود: استفاده از خطوط پرسرعت نیازمند خطوط جدید متفاوت با خطوط ریلی قبلی است علاوه بر آن نیازمند امکانات بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات هستیم. خطوط پرسرعت اصفهان- تهران پس از خط تهران - مشهد که پرترافیک‌ترین خط زیارتی و گردشگری ایران است، پرترددترین و مهمترین خط ریلی اقتصادی کشور خواهد بود. به همین دلیل توجهات زیادی به آن شده است و اعتبارات آن پیش بینی شده است.

نصرت نظامی با اشاره به خطوط ریلی کشور خاطرنشان کرد: مقدار خطوط ریلی از جمله اصلی، مانوری و فرعی به 13 هزار و 800 کیلومتر می‌رسد که مرزهای شرقی، غربی، شمالی و جنوبی کشور را به هم متصل کرده است. از این نظر نسبت به کشورهای همجوار در وضعیت خوبی قرار داریم اما تلاش بر این است که بهره وری این خطوط را به دو تا سه برابر افزایش دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.