| کد خبر: 138584 |

فردا بازدید کمیسیون انرژی از شرکت راه‌آهن ایران

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از بازدید کمیسیون متبوعش از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت:در این بازدید استراتژی و برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت این شرکت برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی بررسی می شود .

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از بازدید کمیسیون متبوعش از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت:در این بازدید استراتژی و برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت این شرکت برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی بررسی می شود .

اسدالله قره خانیاز بازدید کمیسیون انرژی از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: سرمایه گذاری جدی در بخش توسعه راه آهن به تبع آن صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی، کاهش حوادث جاده ای و آسایش بیشتر مردم را به همراه دارد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ، افزود:اگر قطارهای سریع السیر و برقی در کشور وجود داشته باشد، علاوه بر کاهش مصرف سوخت از بعد زمانی نیز صرفه جویی صورت می گیرد.

ضرورت جذب مشارکت بخش خصوصی واعتبار سرمایه گذاری های خارجی در توسعه راه آهن

قره خانی با اشاره به اختصاص یک میلیارد دلار به توسعه راه آهن در سال جاری، ادامه داد:یک درصد از درآمد نفت به توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص یافته که کمیسیون انرژی در این بازدید اطلاع می یابد که چه سیاست و استراتژی و برنامه های کوتاه مدت و بلندمدتی را برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی دارد.

وی با بیان اینکه یک درصد از درآمد نفتی رقم کلانی است، یادآور شد:باید مشخص شود که مقرر شده این یک درصد در چه بخشی و با چه برنامه و اولویتی خرج شود، چراکه حمل و نقل ریلی از جمله بخش های زیربنایی اقتصاد بوده که فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تاثیر قرارداده و اساس مبادلات بازرگانی و کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مزیت های کاهش مصرف انرژی و در نتیجه صرفه‌جویی در مصرف سوخت و آلودگی کمتر محیط زیست با توسعه راه آهن، تصریح کرد: مشارکت بخش خصوصی و جذب اعتبار سرمایه گذاری های خارجی در توسعه بخش‌‌های مختلف راه آهن ضروری بوده و این فرصت را به دولت می دهد که به کمبودهای ریلی در بخش‌های کمتر توسعه یافته و کمتر سودده که بخش خصوصی رغبتی برای مشارکت در آنها از خود نشان نمی‌دهد، بپردازد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.