| کد خبر: 137632 |

مدیرکل راه آهن جنوب شرق خبر داد؛

افزایش ۱۴۰ درصدی صادرات ریلی از زاهدان به کویته در سه ماهه اول سال ۹۶

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در سه ماهه اول سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در سه ماهه اول سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره‌کل  راه‌آهن جنوب شرق، مجید ارجونی روز چهارشنبه در ارتباط با حوزه بار و ترانزیت، اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاری هشت هزار و ۷۱۷ تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به سه هزار و ۶۳۴ تن سال قبل از آن، رشد ۱۴۰ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین میزان واردات کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از چهار هزار و ۱۶۳ تن سال ۹۵  با رشد ۳۲ درصدی به پنج هزار و ۴۹۷ تن در سه ماهه اول سال ۹۶ رسید.

وی اذعان کرد: میزان ترانزیت کالا در این مسیر از هزار و ۹۵۵ تن سال ۹۵ با رشد ۴۶ درصدی به دو هزار و ۸۵۲ تن در سه ماهه نخست سال جاری رسید.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی توسط این خط ریلی به پاکستان سیمان، قیر، گوگرد و فوتس اویل بوده است.

وی ادامه داد: همچنین عمده کالاهای وارداتی در این مسیر شامل برنج خوراکی و عمده کالاهای ترانزیتی گوگرد خام بوده است.

وی گفت: میزان تناژ بارگیری سه ماهه نخست سال ۹۵ ، ۱۷ هزار و ۲۹۵ تن بوده که با بارگیری ۲۲ هزار و ۸۱۴ تن در سال جاری به رشد ۳۲ درصدی رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.