| کد خبر: 137365 |

در سه ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

رشد ۲۳درصدی جابجایی کالا در راه آهن جنوب

مدیر کل راه آهن جنوب گفت: میزان جابجایی کالا از سوی راه آهن جنوب رشد ۲۳ درصدی در سه ماهه نخست امسال داشته است.

تین نیوز

مدیر کل راه آهن جنوب گفت: میزان جابجایی کالا از سوی راه آهن جنوب رشد ۲۳ درصدی در سه ماهه نخست امسال داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ عبدالکریم درویش زاده با اشاره به میزان بار جابجا شده توسط راه آهن جنوب ، گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۵ حجم بار جابجا شده در راه آهن جنوب یک میلیون و ۸۴۰هزار تن بوده که این رقم طی سه ماهه امسال به ۲ میلیون و ۸۹۰هزار تن رسیده است.

مدیر کل راه آهن جنوب خاطر نشان کرد: این اداره کل آمادگی خود را برای همکاری با کارخانجات برای حمل و جابجایی کالا و بار اعلام کرده است و در این راستا تاکنون با ۲ کارخانه به توافق رسیده است.

وی اظهار داشت: سهم راه آهن جنوب در جابجایی شمش و ورق های فولادی ۲ میلیون تن و سهم خطوط جاده ای ۵۰۰ هزار تن است و در صدد هستیم تا تمام این کالا بر روی خطوط ریلی جابجا شود.

مدیر کل راه آهن جنوب با اشاره به اینکه این اداره کل رتبه هشتم را از حیث طول خطوط در نواحی ۱۹ گانه دارد، اظهار داشت: همچنین رتبه چهارم در جابجایی مسافر و کالا را داریم.

وی با بیان اینکه تعداد قطارهای ما به علت بازسازی محور اندیمشک کاهش یافته افزود: درحال حاضر ۲ قطار به مقصد مشهد و سه قطار به مقصد تهران در این مسیر تردد دارند.

ضمن اینکه ۱۴ قطار محلی نیز در استان فعال هستند که شامل هشت قطار در مسیر بندر امام، چهار قطار در مسیر اندیمشک و ۲ قطار نیز در مسیر خرمشهر است.

درویش زاده با اشاره به اینکه تلاش برای افزایش تعداد واگن در مسیر بندر امام خمینی(ره) و خرمشهر صورت می گیرد، افزود: باتوجه به وجود منطقه پتروشیمی ماهشهر و ظرفیت موجود در آن به دنبال ایجاد یک مسیر اختصاصی در این محدوده هستیم.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند نیز درخواست یک رام قطار کرده است، یادآور شد: درحال حاضر سرعت قطار در مسیر خرمشهر ۱۱۰ کیلومتر است اما با یک عملیات بهسازی قابلیت افزایش به ۱۶۰ کیلومتر دارد.

وی با اشاره به بازسازی ۱۶۰ کیلومتر از خطوط ریلی جنوب گفت:اتصال کارخانجات و شهرک های صنعتی به خطوط ریلی از اولویت های مهم این اداره کل است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.