| کد خبر: 137212 |

معافیتی که به نفع حمل و نقل ریلی مصوب شد

مالیات در هر کشوری به تناسب پیشرفت و توسعه اقتصادی آن از جایگاه ویژه برخوردار است. بر همین اساس میزان درآمد های داخلی دولتها تا حد زیادی ارتباط مستقیمی به توان وکارایی نظام مالیاتی آنها بستگی دارد .

تین نیوز

مالیات در هر کشوری به تناسب پیشرفت و توسعه اقتصادی آن از جایگاه ویژه برخوردار است. بر همین اساس میزان درآمد های داخلی دولتها تا حد زیادی ارتباط مستقیمی به توان وکارایی نظام مالیاتی آنها بستگی دارد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بنابراین مهمترین منبع اصلی تامین درآمدهای داخلی، از ناحیه وصول مالیات است و مردم پذیرفته اند که برای پیشرفت وخدمات عمومی کارهای عمرانی و زیر بنایی توسط دولت، از قبیل ساخت راه ، نیروگاه های برق ، سد ،بیمارستان ، پارک ، مدارس پرداخت قسمتی از در آمدشان به دولت تحت عنوان مالیات ضروری است.

الیاس نادران استاد اقتصاد در دانشگاه تهران در این باره معتقد است که با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، منافع خرابکاران بازار، به شدت به خطر می‏افتد و به طور کلی ، قانون مالیات بر ارزش افزوده به ضرر کسانی است که از شفافیت بازار گریزانند و منافعشان در بهره‏برداری از شایعات، رانت‏های اطلاعاتی و قاچاق است.

بنابر آن چه گفته شد حمایت از تولیدکنندگان داخلی ،حذف مشاغل دلالی و واسطه گری وکار قاچاق همراه باآن تشویق سرمایه گذاری و صادرات می تواند از تاثیرات مثبت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در رشد وتوسعه اقتصاد کشور باشد .

اما موضوع معاف از مالیات بر ارزش افزوده در بخش حمل و نقل کشور از جمله مسائلی است که دست اندرکاران حمل و نقلی به ویژه وزیر راه و شهرسازی در جهت کمک به توسعه زیر ساخت ها و مراکز تولید و ساخت و سرمایه گذاری، پیگیری های مداوم داشتند.

موضوع حذف مالیات بر ارزش افزوده حمل و‌ نقل ریلی که در برنامه ششم توسعه تاکید شده بود، از جمله اهداف وزارت راه و شهرسازی در بخش ریلی و جاده ای بوده و محمد زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن ، معافیت حمل و نقل ریلی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در برنامه ششم اعلام کرده بود.

خوشبختانه براساس مصوبه روز گذشته کمیسیون حمل و نقل جاده‌ای و ریلی مسافر درون و برون شهری و همچنین صدور بلیط از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، معاف شدند.

همانطور که می دانیم در سیاست‌های کلی برنامه ششم به موضوع حمل و نقل توجه شده زیرا حمل و نقل ریلی می‌تواند یکی از مزیت‌های رقابتی بر اقتصاد کشور باشد.

بر پایه لایحه پیشنهادی ششمین برنامه توسعه کشور، حمل و نقل ریلی از دریافت مالیات بر ارزش افزوده معاف و بخش های مختلف معادن و صنعت فولاد با کاهش هزینه حمل برخوردار خواهند شد.

امروز معافیت حمل و نقل ریلی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در برنامه ششم بوده که شاهد تحقق آن هستیم زیرا با توجه به اینکه دولت نمی‌تواند در توسعه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری جدی داشته باشد به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این بخش، باید با مشارکت دولت و بخش‌های صنعتی و معدنی صورت گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.