| کد خبر: 137084 |

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن؛

سرمایه گذاری در راه آهن مشمول تخفیف مالیاتی می شود

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن گفت: برای ایجاد مزیت رقابتی در بخش ریلی سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی همچون سرمایه گذاری در مناطق محروم لازم است.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن گفت: برای ایجاد مزیت رقابتی در بخش ریلی سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی همچون سرمایه گذاری در مناطق محروم لازم است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، نوراله بیرانوند با اعلام این خبر گفت: راه آهن کشور بازگشت اصل و سود سرمایه گذاری را تضمین می کند تا نوسانات ارزی در راه آهن پوشش داده شود.

وی بیان کرد: امروز مهم ترین پروژه های مشارکت راه آهن با بخش خصوصی در خوزستان شکل گرفته است مثل پروژه سربندر به خرمشهر که با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن اظهار داشت: یکی از حلقه های مفقوده ،شبکه ریلی در استان خوزستان است و مذاکراتی را شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان داشته که خط شوشتر به مسجد سلیمان متصل شود تا کارخانه پتروشیمی به راحتی بتواند محصولات خود را صادر کند.

بیرانوند ادامه داد: اتصال شبکه ریلی ایران به عراق یکی از طرحهای مهم است که به دنبال اجرای آن هستیم که ایران و عراق توافقات لازم را برای این پروژه در ساخت پل و ۳۵ کیلمتر مسیر در داخل عراق انجام داده اند.

وی خاطر نشان کرد: تامین مالی برای پروژه فوق در کشور انجام شده و در حال مذاکره با عراق هستیم بطوریکه در سفر نخست وزیر عراق به ایران قرار شد شرکت های ایران مذاکرات خود را با راه آهن عراق شروع کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.