| کد خبر: 137082 |

مدیرکل راه آهن شرق خبر داد:

رشد ۴۸درصدی حمل زغال‌سنگ در راه‌آهن شرق

مدیر کل راه آهن‌شرق گفت: حمل زغال‌سنگ در راه‌آهن شرق در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد معادل ۱۷۷ هزار و ۱۰۰ تن رشد داشته است.

تین نیوز

مدیر کل راه آهن‌شرق گفت: حمل زغال‌سنگ در راه‌آهن شرق در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد معادل ۱۷۷ هزار و ۱۰۰ تن رشد داشته است.

به گزارش  تین‌نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه‌آهن شرق، محمد ابراهیم اقبالی اظهار داشت: در سه ماه امسال توسط این اداره کل  ۱۷۷ هزار و ۱۰۰ تن بارگیری زغالسنگ انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۵ که ۱۱۹ هزار و ۲۹۵ تن بوده است ۴۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: درآمد حاصل از بارگیری زغال‌سنگ نیز در این ماه ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی تناژ سنگ آهن حمل شده در سه ماه امسال را نیز توسط این اداره کل ۸۹۲ هزار و ۹۳۰ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۸۱۰ هزار و ۵۵۲ تن حمل شده است از رشد ۱۰ درصدی برخوردار است.

اقبالی افزود: درآمد حمل سنگ آهن در سه ماه امسال علی رغم افزایش حمل بار به دلیل اعمال تخفیف تعرفه ای بار حمل شده به سمت بندر عباس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: تناژ حاصل بارگیری ناحیه در این سه ماه سال جاری یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۷۶۹ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹۹۴ هزار و ۱۰۸ تن حمل شده بود ۱۵ درصد رشد دارد.

مدیر کل راه آهن شرق اظهار داشت: درآمد حاصل از بارگیری ناحیه نیز در این  سه ماه در راه آهن شرق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش دارد.

اقبالی گفت: در سه ماه سال جاری یک میلیارد و ۵۸۶ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۲۶۰ تن کیلومتر بار ناخالص در این اداره کل حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیارد و ۵۰۹ میلیون و ۴۳ هزار و ۶۰۰ تن بوده است پنج درصد افزایش داشته است.

وی تن کیلومتر بار خالص این اداره کل در سه ماه  اول ۹۶ را نیز ۸۶۹ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۴۲۵ تن کیلومتر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵  که ۸۵۰ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۵۵۰ تن کیلومتر بوده است دو درصد رشد دارد.

اقبالی حمل بارهای حجیم، حمل سبز، ایمنی بالا و کاهش ترافیک جاده ای را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد.

اداره کل راه آهن شرق با حدود ۱۰۰۰ کیلومتر  بزرگترین منطقه ریلی کشور است که با قدمت کم توانسته است در بین مناطق ۱۹ گانه ریلی کشور رتبه سوم بارگیری را از آن خود کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.