| کد خبر: 136997 |

ایستگاه راه آهن قزوین جوابگوی نیازهای این استان نیست

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور،احداث ایستگاه جدید در قزوین را از ضرورت های مهم برشمرد و گفت: با توجه به 2 خطه شدن خط آهن قزوین-تهران و بهره برداری از راه آهن قزوین-رشت در آینده نزدیک،ایستگاه کنونی قزوین به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای استان نیست.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور،احداث ایستگاه جدید در قزوین را از ضرورت های مهم برشمرد و گفت: با توجه به 2 خطه شدن خط آهن قزوین-تهران و بهره برداری از راه آهن قزوین-رشت در آینده نزدیک،ایستگاه کنونی قزوین به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای استان نیست.

 
علی خدایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه ایستگاه کنونی راه آهن قزوین بر مبنای توسعه شهرسازی ریل پایه (TOD) با هماهنگی دستگاه های اجرایی استان امکان حمل و نقل مسافر به صورت چند وجهی (ریلی و اتوبوس شهری) را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای این منظور، توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) از سوی وزارت راه و شهرسازی در دستور کار 9 ایستگاه راه آهن جمهوری اسلامی از جمله ایستگاه قزوین قرار گرفته است.

به گفته وی، امروزه حمل و نقل ریلی در شهرهای بزرگ اروپایی و دنیا از جمله فرانکفورت،لندن،مونیخ و توکیو از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده تا جایی که میلیون ها نفر به صورت روزانه توسط خطوط ریلی جا به جا می شوند.

خدایی اضافه کرد: برای این منظور و سرعت بخشیدن به کار، پنج میلیارد ریال از اعتبارات داخلی راه آهن جمهوری اسلامی را برای محوطه سازی ایستگاه قدیمی و جدید راه آهن قزوین اختصاص داده و کار را با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و استانداری آغاز کرده ایم اما برای ادامه و به نتیجه رسیدن نهایی نیازمند اعتبارات بیشتری از سوی استان هستیم.

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور ارائه خدمات مطلوب تر ریلی به شهروندان و ایجاد فضای عمومی مناسب برای مردم را از محسنات اجرای طرح (TOD) در قزوین برشمرد و در پایان افزود: مشکل اساسی ما در راستای ادامه اجرای طرح، وجود یک بیمارستان در محوطه ایستگاه قدیمی است که به نظر می رسد توسعه فضاهای اداری و خدماتی را تحت الشعاع خود قرار دهد.

مدیریت راه آهن شمالغرب کشور از کیلومتر 124 خط آهن قزوین تهران (ایستگاه کهن دژ) آغاز و تا ارومیه در آذربایجان غربی به طول 600کیلومتر را تحت پوشش خود دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.