| کد خبر: 136437 |

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق:

عملیات احداث سازه فضایی ایستگاه راه‌آهن طبس آغاز شد

مدیرکل راه‌آهن شمال-شرق با بیان اینکه «عملیات ساخت سازه فضایی در ایستگاه راه‌آهن طبس آغاز شده و تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.»گفت: اعتبار این پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن شمال-شرق با بیان اینکه «عملیات ساخت سازه فضایی در ایستگاه راه‌آهن طبس آغاز شده و تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.»گفت: اعتبار این پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن شرق محمد ابراهیم اقبالی مدیرکل راه‌آهن شرق با اعلام این خبر گفت: گرمای شدید منطقه و در‌نتیجه گرم شدن سالنهای قطارهای مسافری مشهد و تهران که در خطوط ایستگاه متوقف بودند سبب ایجاد شرایط نامناسب و نارضایتی مسافران شده بود که علی‌رغم کمبود اعتبارات عمرانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با پیگیری‌های انجام شده و تخصیص اعتبار لازم و در راستای تکریم ارباب‌رجوع، عملیات اجرایی این پروژه آغاز گردید.

وی ادامه داد: کلنگ احداث این پروژه سال گذشته به زمین زده شد که کار ساخت قطعات فضایی این سازه در محل کارگاه پیمانکار در حال انجام است و ظرف ماه‌های آتی با احداث پایه‌ها و ستون‌ها به ایستگاه طبس منتقل و نصب خواهند شد.

اقبالی افزود: اعتبار این پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است، مساحت این سازه فضایی ۵۰۰۰ متر مربع است که سکوهای یک و دو و خطوط یک و دو ایستگاه طبس را پوشش می‌دهد و جلوگیری از تابش مستقیم نورخورشید، جلوگیری از هدر رفت انرژی، محافظت از مسافران و قطار در برابر نزولات آسمانی از جمله مزایای آن است.

همچنین به دلیل اینکه سازمان قطار طبس – تهران مناسب شرایط آب و هوایی منطقه نبود سازمان آن به درجه یک لوکس تهویه دار تغییر یافت

سازمان قطار طبس – تهران به صورت درجه یک لوکس خود انرژی بود که مناسب منطقه طبس با این شرایط آب و هوایی نیست که با پیگیری های انجام شده از ابتدای تیرماه سازمان قطار به درجه یک لوکس تهویه دار شش و چهار تخته تغییر یافت.

لازم به ذکر است سازمان قطار محلی طبس – مشهد  نیز در حال بازسازی است که به زودی وارد ناوگان خواهد شد و مشکلات قبلی تهویه آن برطرف خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.