| کد خبر: 136320 |

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌و‌نقل راه‌آهن عنوان کرد:

تلاش راه‌آهن برای تامین منابع مالی با گارانتی کردن بخش خصوصی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌و‌نقل راه‌آهن گفت: راه‌آهن تلاش می‌کند برای تامین مالی داخلی و خارجی نیز بخش‌خصوصی را گارانتی کند و تمام این مشوق‌ها برای تعمیق و گسترش فعالیت بخش‌خصوصی در حوزه ریلی است.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌و‌نقل راه‌آهن گفت: راه‌آهن تلاش می‌کند برای تامین مالی داخلی و خارجی نیز بخش‌خصوصی را گارانتی کند و تمام این مشوق‌ها برای تعمیق و گسترش فعالیت بخش‌خصوصی در حوزه ریلی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن شمال؛ نورالله بیرانوند معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن در جمع کارکنان اداره کل راه‌آهن شمال، از برنامه راه‌آهن برای افزایش سهم بخش‌خصوصی در بخش تامین ناوگان و سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی خبر داد و گفت: بر اساس قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی کل عملیات بار و مسافر از طریق بخش‌خصوصی انجام می‌شود.

وی افزود: بر این اساس ما تمام واگن‌های مسافری را به بخش‌خصوصی واگذار کردیم و در حال حاضر نیز برنامه‌هایی داریم تا سهم بخش‌خصوصی را در تامین ناوگان بخش ریلی افزایش دهیم به شرط آنکه بخش‌خصوصی این آمادگی را داشته باشد.

بیرانوند ادامه داد: خوشبختانه بسترهای خصوصی این موضوعات فراهم است و با مالکیت‌هایی که در اختیار بخش‌خصوصی قرار داده‌ایم در تلاشیم تا نظام مدیریت و بهره‌برداری را با همکاری بخش‌خصوصی به شکلی اصلاح کنیم که نقش‌آفرینی این بخش در راه‌آهن بیشتر شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر مشوق‌های زیادی برای بخش‌خصوصی در نظر گرفته شده است، مقرر شده تمام درآمدهای ناشی از صرفه جویی در مصرف سوخت که حدود ۵/ ۷ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است تماما در اختیار بخش‌خصوصی قرار گیرد. وی همچنین گفت: 

مشوق‌هایی همچون مالیات بر ارزش افزوده از دیگر مشوق‌هایی است که انتفاعش به بخش‌خصوصی می‌رسد .

بیرانوند با اشاره به اینکه در بخش تولیدی نیز تاکید بر انتقال دانش فنی و فعال شدن کارخانه‌های داخلی تولید لکوموتیو و تولید واگن است، افزود: در این زمینه مذاکراتی با بیمه و بانک های روسی انجام شده تا منابع مالی این کار تا ۱۰۰ درصد با سود پایین از این محل تامین شود. 

وی یکی از اثرات این کار را ایجاد اشتغال پایدار در کشور خواند و ادامه داد: تضمین خرید خدمات نیز یکی دیگر از مشوق‌هایی است که برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن در نظر گرفته‌ایم، و افرادی که در بخش زیربنایی راه‌آهن خدماتی را تولید می‌کنند و ظرفیت‌های جدیدی را در حوزه خطوط جدید و تجهیزات تخلیه و بارگیری ایجاد می‌کنند خدمات آنها را تضمین خرید می‌دهیم تا سرمایه‌گذاری آنها تضمین شود.

وی ادامه داد: همچنین در این زمینه نوسانات نرخ ارز نیز تا بالای ۱۰ درصد تضمین می‌شود که همه اینها موجب امنیت در سرمایه‌گذاری در این حوزه خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌و‌نقل راه‌آهن همچنین تاکید کرد که راه‌آهن تلاش می‌کند برای تامین مالی داخلی و خارجی نیز بخش‌خصوصی را گارانتی کند و تمام این مشوق‌ها برای تعمیق و گسترش فعالیت بخش‌خصوصی در حوزه ریلی است.

بیرانوند با بیان اینکه این رویکرد استراتژیک راه‌آهن برای افزایش سهم بخش‌خصوصی در صنعت ریلی است ،از این  رویکرد به‌عنوان یک راهبرد بلند مدت اجرایی یاد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.