| کد خبر: 135520 |

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

تحولات مثبت در حوزه ریلی با جذب سرمایه گذاری

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که بتوانیم سمت و سوی راه آهن را برای جذب سرمایه های بیشتر سوق دهیم، به مرور شاهد تحولات مثبت در بخش ترانزیت و بازارهای جهانی خواهیم بود.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که بتوانیم سمت و سوی راه آهن را برای جذب سرمایه های بیشتر سوق دهیم، به مرور شاهد تحولات مثبت در بخش ترانزیت و بازارهای جهانی خواهیم بود.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این شرکت با تدوین استراتژی‌های جدید و برنامه‌ریزی برای اقتصادی کردن کسب و کار ریلی در ایران، دورخیز خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آغاز کرده است؛ اگر چه مدت زمان زیادی از شروع این تحرک جدید در راه‌آهن نمی‌گذرد، اما تقاضا برای سرمایه‌گذاری در سه بخش بار، مسافر و خط افزایش چشمگیری داشته است.

 

علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی از جمله مسائل ضروری و مهم در کشور است ، بیان کرد: با توجه به کمبود منابع مالی در این عرصه در صورتی که بتوانیم سمت و سوی حمل و نقل ریلی را به سوی جذب سرمایه گذاری سوق دهیم، به مرور شاهد تحولات مثبت در بخش ترانزیت و بازارهای جهانی خواهیم بود.

 

وی افزود: این روزها راه آهن با برنامه ریزی و سیاست گذاری های مدون خود یک حرکت منطقی اقتصادی را شروع کرده که می تواند گام‌ موثری به سمت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تامین سرمایه‌های لازم برای توسعه صنعت ریلی باشد.

 

یارمحمدی با اشاره به توسعه خطوط ریلی در سراسر کشور گفت: توسعه خطوط نیازمند همکاری و تعامل و مهمتر از همه حمایت دولت و مجلس است زیرا توسعه خطوط درون و برون شهرها در کوتاه مدت و بلندمدت تاثیرات مثبتی بر رشد اقتصاد ملی، حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد گذاشت و سهم حمل و نقل ریلی را در حوزه حمل مسافر افزایش خواهد داد.

 

وی با اعلام اینکه کسب درآمد بیشتر از طریق حمل بار بیشتر به نقاط مختلف و ارتباط با کشورهای منطقه تحقق می یابد، افزود: وسعت زیاد و همچنین تقاضا برای توسعه همکاری های ریلی در زمینه بار، راه آهن را بر آن داشته تا برنامه های توسعه ای را برای همکاری با کشورهای مختلف تدوین و در دستور کارهای خود قرار دهد تا به سهم مورد نظر در افق ۱۴۰۴ دست یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.