| کد خبر: 135317 |

معاون مسافری راه‌آهن:

◄ امسال هم نوسازی ناوگان داشتیم و هم افزایش ظرفیت

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در جهت ارتقاء کیفیت در قطارهای مسافری راه آهن، سال قبل واگن‌های با عمر بالای 45 سال را از رده خارج کردیم گفت: با ارتقاء بهره وری در راه آهن و با برنامه ریزی و افزایش قطارهای گردشی نه تنها کاهش نداشتیم بلکه امسال به رشد 12 درصدی در تعداد صندلی های قطار نیز دست یافتیم.

تین نیوز

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در جهت ارتقاء کیفیت در قطارهای مسافری راه‌آهن، سال قبل واگن‌های با عمر بالای 45 سال را از رده خارج  کردیم گفت: با ارتقاء بهره‌وری در راه‌آهن و با برنامه‌ریزی و افزایش قطارهای گردشی نه تنها کاهش نداشتیم بلکه امسال به رشد 12 درصدی در تعداد صندلی‌های قطار نیز دست یافتیم.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن صبح امروز و در نشست خبری برنامه تابستانی قطارهای مسافری اظهار داشت: برنامه قطارهای مسافری ایام پیک تابستان 96 برای 103 روز از اول تیرماه تا دهم مهرماه 96 پیش‌بینی شده و بلیت‌های مربوط به این ایام از بیست و یک خرداد پیش فروش شده است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: بلیت مربوط به قطارهای تعطیلات عید فطر تمام شده است، اما در بقیه مسیرها قطار باقی است و مردم می‌توانند برای خرید بلیت مورد نظر خود به مقاصد مختلف کشور برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

 

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به اینکه برای تابستان امسال 236 رام قطار روزانه سیر می‌کنند اظهار داشت: این تعداد قطار نسبت به پارسال که 210 رام بوده 12 درصد رشد داشته است.

 

رشد 12 درصدی صندلی های قطار

موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: در جهت ارتقاء کیفیت در قطارهای مسافری راه آهن، سال قبل واگن‌های با عمر بالای 45 سال را از رده خارج  کردیم. با ارتقاء بهره وری در راه آهن و با برنامه ریزی و افزایش قطارهای گردشی نه تنها کاهش نداشتیم بلکه 12 درصد هم افزایش داشتیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد صندلی ایجادی برای قطارهای تابستانی 10 میلیون و 800 هزار نفر صندلی است  گفت:‌ این رقم نسبت به پارسال که 9 میلیون و 800 هزار بود، باز هم 12 درصد رشد داشته است.

 

معاون مسافری راه آهن در خصوص افزایش صندلی‌های قطار آمار این افزایش را به تفکیک اعلام کرد و گفت:  صندلی‌های ایجادی در قطارهای مسافری بین‌شهری 7 میلیون و 800 هزار صندلی است که نسبت به سال گذشته با 6 درصد رشد مواجه بوده است. همچنین 3 میلیون نفر صندلی ایجادی در قطارهای حومه‌ای داریم که نسبت به پارسال 31 درصد رشدداشته است.

 

موسوی اظهار داشت: در مجموع تعداد صندلی ایجادی روزانه 104 هزار و 800 صندلی است که 12 درصد نسبت به سال 95 رشد داشته است.

 

افزایش ظرفیت قطارهای حومه ای در مسیرهای مختلف

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال قطارهای گردشی در مسیرهای مختلف خصوصاً تهران ـ مشهد داریم اظهار داشت: 790 هزار نفر صندلی گردشی ایجاد شده است که نسبت به سال قبل 58 درصد رشد قطارهای گردشی داشته ایم.

 

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه خاطرنشان کرد: تابستان امسال قطارهای فوق‌العاده نخجوان ـ مشهد، تبریز ـ مشهد، همدان ـ مشهد و بالعکس راه‌اندازی شده است.

 

موسوی با اشاره به اینکه 3 زوج قطار حومه‌ای تهران ـ پیشوا، 3 زوج قطار حومه‌ای در مسیر هشتگرد و 2 زوج قطار حومه‌ای در مسیر تهران ـ ورامین ـ پیشوا ـ گرمسار و بالعکس در تابستان امسال داریم اظهار داشت:  45 درصد قطارهای مسافری، تابستان امسال از 28 شهر به مقصد مشهد است. همچنین 290 هزار نفر صندلی در قطارهای گردشی افزایش تعداد داشته‌ایم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار در مسیر تهران - سوادکوه قطار گردشگری ایجاد شده است گفت: این قطار برنامه‌ای برای کل ایام تابستان در روزهای پنجشنبه  هر هفته از تهران به سمت سوادکوه حرکت می‌کند که در مسیر از طبیعت زیبای مسیر ریلی و نیز ابنیه تاریخی راه‌آهن بازدید می‌شود.

 

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به اینکه 45 درصد قطارهای مسافری در ایام تابستان به مقصد مشهد پیش‌بینی شده که این میزان از 28 شهر به سمت مشهد و بالعکس قطار خواهند داشت افزود: تهیه بلیط به شکل اینترنتی و نیز آنلاین از مراکز مجاز فروش بلیط قابل تهیه است و مردم می‌توانند بلیت خود را برای ایام تابستان تهیه کنند.

 

موسوی در پایان اظهار داشت: با شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری جلساتی داشتیم که در آن نسبت به ارتقا کیفیت خدمات و بهسازی ناوگان به نتایج خوبی رسیدیم. همچنین در بخش راهبری قطار نیز جهت رفاه حال مسافران با شرکت‌های مسافری جلساتی را برگزار کردیم. آخرین نکته‌ای که لازم است به آن اشاره کنم این است که امسال 290 هزار صندلی در برنامه تابستان و در بخش قطارهای گردشی افزایش صندلی داشته‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.