| کد خبر: 123233 |

مسافران قطار بخوانند / مفقود شدن بلیت

با توجه به وسعت جغرافیایی ایران و البته هزینه بالای مسافرت هوایی و جاده‌ای، سفر با قطار همواره جزو اولویت‌های نخست ایرانیان بوده است اما مسافرت ریلی قوانین و مقرراتی دارد و حقوق خاصی را نیز برای مسافران در نظر می‌گیرد. در صورتی که قصد مسافرت با قطار داریم و بلیتی که تهیه کرده ایم را گم کنیم چه کاری باید انجام دهیم؟

با توجه به وسعت جغرافیایی ایران و البته هزینه بالای مسافرت هوایی و جاده‌ای، سفر با قطار همواره جزو اولویت‌های نخست ایرانیان بوده است اما مسافرت ریلی قوانین و مقرراتی دارد و حقوق خاصی را نیز برای مسافران در نظر می‌گیرد. در صورتی که قصد مسافرت با قطار داریم و بلیتی که تهیه کرده ایم را گم کنیم چه کاری باید انجام دهیم؟

به گزارش روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، به شرط حضور به‌موقع (حداکثر ۴۵ دقیقه مانده به حرکت) در ایستگاه‌های راه آهن که سیستم فروش بلیت آنلاین دارند و در وقت اداری، بلیت المثنی طبق آیین نامه مربوط صادر می‌شود. بلیت مفقودی باید از طریق شبکه‌ی رایانه‌یی صادر شده و استرداد نشده باشد. صدور بلیت المثنی با ۵ درصد قیمت کل بلیت، انجام می‌شود و در صورت مفقود شدن آن، بلیت المثنی دیگری صادر نخواهد شد.درحال حاضر بلیت المثنی از طریق سیستم استرداد نمی شود. .(استرداد بلیت المثنی فقط به شرط ارائه بلیت اصلی و بلیت المثنی بصورت همزمان در ایستگاههای آنلاین و کلیه نمایندگی های فروش و با هماهنگی مرکز یکپارچه فروش بلیت قطار انجام می شود) 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.