| کد خبر: 63977 |

موسوی نژاد: ۵۰ درصد مسافران ریلی، گردشگر هستند

در آخرین شنبه از تابستان سال جاری، بیست و هشتم شهریور ماه، جلسه اتاق فکر ریلی با حضور مدیران صنعت ریلی کشور درساختمان راه آهن با محوریت بررسی جایگاه گردشگری در حمل و نقل ریلی برگزار شد.

در آخرین شنبه از تابستان سال جاری، بیست و هشتم شهریور ماه، جلسه اتاق فکر ریلی با حضور مدیران صنعت ریلی کشور درساختمان راه آهن با محوریت بررسی جایگاه گردشگری در حمل و نقل ریلی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در این جلسه، محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن، مهرداد تقی زاده رییس اتاق فکر ریلی، سید حسن موسوی نژاد مدیر عامل رجا، سید محمد راشدی معاون مسافری راه آهن و جمعی از کارشناسان، مدیران و فعالان شرکت های خصوصی حمل و نقل ریلی حضور داشتند.
 

موسوی نژاد: مسافر بیشتر در حوزه ریلی، بهترین سرویس را می طلبد

در این نشست سید حسن موسوی نژاد، بعد ارائه گزارشی در خصوص بازدید شرکت رجا از نمایشگاه گردشگری برلین که 13 تا 17 اسفند 1393 در مرکز نمایشگاه این شهر برگزار شد، گفت: همیشه باور این بوده است که با داشتن بهترین ناوگان، مسافر بیشتر خواهیم داشت اما واقعیت این است که باید برای داشتن مسافر بیشتر، بهترین سرویس را ارائه داد.

مدیر عامل رجا با اشاره به اینکه در دنیا به صنعت گردشگری در حوزه ریلی اهمیت ویژه می دهند، ابراز داشت: در حمل و نقل ریلی 50 درصد مسافران سفرشان کاری و 50 درصد مابقی گردشگر هستند لذا با نگاه به حمل و نقل ریلی از زاویه گردشگری می توان بخش زیادی از مشکلات این صنعت را حل کرد. 

راشدی: تعامل شرکت راه آهن با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

در ادامه سید محمد راشدی معاون مسافری راه آهن بابیان اینکه آمار اقدامات صورت گرفته سال های 93 و 94 در حوزه گردشگردی را در جلسه بعد  ارائه می دهد، گفت: در سال گذشته شرایط خوبی در حوزه گردشگری بوجود آمد به نحوی که مسافرت با قطار با استقبال خوبی از سمت گردشگران مواجه شد و ما حدود پنج یا 6 تور گردشگری با قطار از ترکیه داشتیم.
 
راشدی در خصوص دلیل همکاری شرکت راه آهن با سازمان گردشگری ابراز داشت: قطار گردشگری برای راه آهن در آمدزایی ندار اما با توجه به تبلیغات منفی که علیه وجه کشور رخ داده بود لذا تاکید مدیر عامل راه آهن، برای سال جدید علی رغم همه رخدادهایی که در مرز ترکیه رخ داد پایبندی بر تعهدات است.

معاون مسافری راه آهن عنوان داشت:بر این اساس ما در سال جاری قرار است  10 تور داشته باشیم. اما چون شرایط موجود کشور ترکیه امکان تردد در این مسیر را نمی دهد لذا ما تصمیم گرفتیم تا تورها را با شرکت رجا و قطار داخلی انجام دهیم.

این مقام مسئول بیان داشت: البته در سفر اول چون قطار زندگی رجا در مسیر بود گروه اول با قطار نورالرضا اعزام شدند که در نظر سنجی ها صورت گرفته همه مسافران از خدمات ارائه شده کمال رضایت را داشتند.

وی عنوان داشت: راه آهن آمادگی دارد هر گونه همکاری برای برگزاری تورهای داخلی و خارجی را انجام دهد.

تقی زاده:نهضت گردشگری ریلی ایجاد کنیم

مهرداد تقی زاده رئیس اتاق فکر ریلی نیز دراین خصوص ابراز داشت: امروزه بسیاری از مناطق گردشگری در دنیا از لحاظ جاذبه قابل مقایسه با کشور ما نیستند و این یک برگه برنده برای کشور ما است.

رئیس اتاق فکر ریلی راه آهن ابراز داشت:گردشگری باید در راه آهن به عنوان یک نهضت راه بیفتد. شرکت های ریلی باید درنمایشگاه های گردشگری شرکت کنند.همکاری و توسعه گردشگری نیازمندیک نگرش بزرگ است.

شایان ذکر است در این جلسه موضوعات دیگری همچون چگونگی سهم ریل از واردات بنادر با محوریت بندرشهید رجایی مورد بررسی قرار گرفت.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.