| کد خبر: 37912 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ درج زمان رسیدن قطار به مقصد در بلیت، اتفاق خوبی است

تین نیوز | درج زمان رسیدن قطار به مقصد، طبق اظهارات مدیر عامل رجا، گزینه جدیدی است که در پیش فروش بلیت های قطار برای تاریخ های بهمن و اسفند، مدنظر قرار گرفته است. با توجه به اینکه در حال حاضر، خوشبختانه حرکت به موقع و بدون تاخیر قطار از مبدا در حمل و نقل ریلی نهادینه شده، اما همچنان تاخیر در رسیدن به مقصد از نکاتی است که مسافران قطار خواستار رسیدگی به این موضوع در جهت احقاق حقوق شهروندی شان هستند. از این رو درج زمان رسیدن به مقصد در بلیت هم می تواند تعهد راه آهن و رجا نسبت به این موضوع را افزایش دهد و هم آرامش روانی در بین مسافران این وسیله حمل و نقلی ایجاد کند.

در همین رابطه عضو هيئت مديره انجمن لجستيك و زنجيره تامين ايران در گفتگو با تین نیوز گفت: امروزه در کل دنیا برای بهره ور بودن و کنترل هزینه ها جهت گیری شرکت ها در جهت رفتن به سمت سفر بدون تاخیر است.

مهدی فتح الله گفت: در کل دنیا وقتی مسافری بلیت وسیله نقلیه تهیه می کند میزان مدت سفر و زمان رسیدن وی به مقصد بر روی بلیتش درج شده است.

این فعال حوزه حمل و نقل با بیان اینکه کشور ما دانش و تجهیزات امکان محاسبه و عملی شدن سفر بدون تاخیر را دارد ابراز داشت: آنچه ما در کشور شاهد هستیم این است که این امر تاکنون اجرایی نشده است.

فتح الله در خصوص عوامل موثر در این مقوله عنوان داشت: باید کارشناسان ریلی در این خصوص نظر دهند اما شاید در یک نگاه کلی مسائلی نظیر فرسودگی تامین قطعات و محدودیت خطوط  و ... از جمله مسایلی باشند که امکان رسیدن به موقع به مقصد را از کشور ما گرفته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد کرج ادامه داد: واقعیت این است که سفر بدون تاخیر و قابل برنامه ریزی اتفاق خوبی است. همه انواع حمل و نقل باید به این سمت بروند که بدون تاخیر باشند. امروزه در کل دنیا برای بهره ور بودن و کنترل هزینه ها جهت گیری شرکت ها در جهت رفتن به این سمت است حال اینکه چقدر در این امر شرکت های کشور ما موفق بوده اند، باید مطالعه گردد.

شایان ذکر است مدیرعامل شرکت مسافری رجا چندی پیش گفته بود گزینه‌ جدیدی که در پیش فروش بلیت قطار ها برای حدفاصل تاریخ‌های اول بهمن لغایت ۲۴ اسفند ماه سال۱۳۹۳ به بلیت‌ها اضافه شده، درج زمان رسیدن قطار به مقصد است که مسافران به کمک آن می‌توانند برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سامان 0 0

    درود درج زمان مقرر ورود به مقصد روی بلیتها در این شرایط(باتوجه به فرسودگی قطارها و ریل و تجهیزات بین راه ومرمتهای دوره ای مسیرها و تاخیرهای متعاقب آن) فقط و فقط اعتماد مردم به راه آهن را خواهد کاست.

  • آدم ساده 0 0

    به این آقای به اصطلاح فعال که مشخص نیست تا کنون کجا فعال بودند بفرمائید خانه از پای بست ویران است خواجه در نقش ایوان است کار های پوپولیستی به نظر شما مهم است واقدام مناسب مدیران ارشد راه آهن درفکر انجام کارهای مهم وزیربنائی هستند وعد ه ای هم در شرکتهادرفکر … درکجا دنیا این کار انجام می شود بفرمائید ما هم مطلع شویم

  • محقق ریلی 0 0

    اتفاق بسیار خوبی است واقعا باید از مدیرعامل رجا تشکر کرد و از مدیران راه آهن خواست به حقوق مشتری احترام بزارن و کمی در زمینه کاهش تاخیرات بیشتر کار کنن.. از این به بعد کاهش تاخیرات قطارها و به موقع رسیدن یک خواست عمومی مسافرین قطار از مسئولین خواهد بود…

  • ابراهیم 0 0

    اتفاق بسیار خوبی است! به تدریج باعثکاهش تاخیرات خواهد شد! دوست ساده من! نمی دانم چقدر در جریان امور هستید اما آگاه باشید که کار زیر بنایی زیادی لازم است و با تمام تلاش هایی که می شود حالا حالاها کار دارد. به جای غر زدن، هر اقدام کوچکی که انجام می شود را مورد تحسین قرار دهید!

  • مجید بابایی 0 0

    درج زمان رسیدن به مقصد بر روی بلیط کار بسیار پسندیده ای است. این اقدام دو پیام دارد. اول برای مشتری که وقت او مورد احترام شرکت حمل و نقلی است. و دوم برای شرکت حمل و نقل و عوامل کاری او که به نحوی برنامه ریزی نمایند تا تعهدات خود در قبال مشتری را عملی نماید. یکی از مشکلاتی که ما در حوزه ریلی داریم همین دادن ضمانت و تعهد است چه به مسافر و چه به صاحب کالا. همین که متعهد نباشیم یعنی دادن چراغ سبز به عوامل اجرایی که احساس مسولیت بیشتری نداشته باشتد. منظور از عوامل اجرایی هم مدیران برنامه ریز و تصمیم گیرند و هم پرسنلی که این برنامه ها را اجرا می کنند. نمونه بارز این حلقه مفقوده که همانا برنامه ریزی بلندمدت می باشد در مدت زمان پیش فروش بلیط خودنمایی می کند. جایی که مسافر بتواند برای حداقل ۴ تا ۶ ماه آینده برنامه ریزی سفر داشته باشد و از حالا بلیط خود را تامین نماید بدلیل عدم اطمینان از مهیا بودن خط و ناوگان در آینده پیش فروش ها را ۱ تا ۲ ماهه انجام می دهیم. این اقدام رجا را به فال نیک بگیریم چرا که همین موضوعات به ظاهر کم اهمیت تاثیر بسزایی در شناسایی گلوگاه ها و رفع به مرور آنها خواهد گردید.

  • ذوالقدر 0 0

    تکریم ارباب رجوع موقعی اتفاق میافته که سالن شش تخته رو به جای چهار تخته نفروشن!!! نیمی از قطارهای درجه یک و ویژه پر از ساس نباشن!!! قطارهای درجه دو و اتوبوسی پر از سوسک و موش نباشن!!! سرویسهای بهداشتی بوی تعفن ندن و سیفونهاشون سالم باشن!!! کیفیت غذاهای رستوران به اینصورت کنونی نباشه!!! کیفیت روکشهای تخت و صندلی، اقلام پذیرایی و…!!! شعار شعار شعار… ماکه میدونیم فعلا امکان سیر مقرره تو محورها نداریم چرا بر علیه خودمون حرکتی انجام بدیم!؟ تین نیوز: جناب ذوالقدر! کلی گلی بدون ارایه نمونه و شاهد برای هر غیر کارشناسی ممکن است! لطفا مصادیق را مستند اعلام بفرمایید! متاسفانه به نظر می رسد برخی فقط دوست دارند انتقاد کنند و حتی از نوشتن نام خود پرهیز دارند!

  • 0 0

    دروووووووووووووود، اقدام بسیار مناسبی است. قطارها در مسیر جنوب خیلی تاخیر دارند، از تهران تا اندیمشک پدر من به عنوان مسافر در میاد تا با قطار برسم. تازه من از اندیمشک باید با اتوبوس برم دزفول که تاخیر در رسیدن قطار من رو در سوار شدن به اتوبوس هم دچار مشکل میکنه. ممنون از این کار بسیار مناسب.