| کد خبر: 168188 |

◄ کاهش 55درصدی ظرفیت قطارهای مسافری

رجا در پی اعلام لغو فروش بلیت‌های تابستانه خود و در پی تماس‌های مکرر از مردم عذرخواهی می‌کند. اما دلیل اصلی این اتفاقات، خروج 400 واگن به اصطلاح فرسوده از شبکه ریلی و همچنین عدم تأمین لکوموتیو توسط شرکت راه‌آهن برای اغلب قطارهای رجا است.

تین نیوز

پس از اینکه شرکت راه‌آهن عزم خود را بر عملی کردن مصوبه دو سال پیش جزم کرد، همه شرکت‌های مسافری ریلی نسبت به این اقدام راه‌آهن اعتراض کردند. این مصوبه که درباره خروج حدود 400عدد از واگن‌های فرسوده مسافری از خط سیر بود، بیش از همه، واگن‌های شرکت قطارهای مسافری رجا را تهدید ‌کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت رجا دراین‌باره گفت: 55 درصد از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی مسافری کشور توسط رجا تامین می‌شود که حذف 400واگن مسافری فرسوده، زیان شدیدی به بدنه این شرکت وارد می‌کند. 

محمد رجبی ادامه داد: 320 عدد از این 400 واگن متعلق به شرکت رجا هستند و این اقدام راه‌آهن عملا رجا را ورشکسته خواهد کرد و انجام خدمات سفر را نیز برای مردم به تعویق خواهد انداخت. به عنوان مثال تا این لحظه در مسیر تهران-تبریز هیچ برنامه قطاری در سیستم‌ فروش تابستانی فعال نشده است و این موضوع ا اهمیت زیادی برخودار است.

رجبی اضافه کرد: رجا در پی اعلام لغو فروش بلیت‌های تابستانه خود و در پی تماس‌های مکرر مردم از مردم عذرخواهی می‌کند. اما دلیل اصلی این اتفاقات، همان خروج 400 واگن به اصطلاح فرسوده از شبکه ریلی و همچنین عدم تأمین لکوموتیو توسط شرکت راه‌آهن برای اغلب قطارهای رجا است.

رجبی ادامه داد: با این اقدامات غیرکارشناسانه رجا مجبور به حذف قطارهای لوکس و ویژه خود شده و لذا از متقاضیان سفر با این قطارها به‌دلیل لغو حرکت، عذرخواهی می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اباحمزه 1 1

    با سلام خدمت رجاء و تشکر بابت عذر خواهی شرکت معظم ،لطفا مرحمت فرمایید تاریخ تولید وبکار گیری واگنهای ویژه وسوپر ویژه که باعث مباهات شرکت رجا شده رو ونیز کشور سازنده واینکه چند بار تا حالا بازسازی شده رو برا تنویر افکار عمومی اعلام بفرمایید مزید امتنان خواهد بود .

  • ناشناس 1 0

    این دولت کار که نمیکنه ، مشکلات رو بیشتر هم میکنه!

  • احمد خوشنودي 1 0

    وقتي سهم ما از بازار مسافر در کل کشور، حدود 5 درصد ! است ، نمي توانيم اين بازار را تحت تاثير قرار بدهيم، مسلما با افزايش market share ازين بازار، هم مي شود بر قيمتها اثر گذاشت( مثلا با کنار کشيدن از بخشي از بازار) و هم بر کيفيت و هم بر سطح تقاضاي مشتريان، اما گمان نمي رود اکنون بتوان بر اين بازار پرسود در کشور که اکثريت سهم آن در اختيار جاده است از طريق حمل و نقل ريلي ِ مسافر تاثيري گذاشت