| کد خبر: 143549 |

ساختار نظارتی و حاکمیتی بخش ریلی مسافری باید تغییر کند

توسعه خصوصی سازی در صنعت ریلی مسافری کشور بدون جدا کردن و تفکیک وظایف حاکمیتی از بخش تصدی گری و اپراتوری امکان پذیر نیست.

تین نیوز

توسعه خصوصی سازی در صنعت ریلی مسافری کشور بدون جدا کردن و تفکیک وظایف حاکمیتی از بخش تصدی گری و اپراتوری امکان پذیر نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی رجا، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان این مطلب افزود: برای توسعه خصوصی سازی در صنعت ریلی مسافری، راه آهن ج.ا.ا با وظیفه اجرایی و اپراتوری همزمان، نباید نقش حاکمیتی و دستوری داشته باشد.

محمد رجبی گفت: بخش خصوصی در بخش مسافری صنعت ریلی باید اختیارات بیشتری نسبت به شرایط فعلی داشته باشد تا بتواند نسبت به عرضه و تقاضا قطارهایش را کم یا زیاد کند.

وی خاطر نشانی کرد: مرجع تنظیم مقررات به عنوان نماینده دولت و بخش حاکمیتی که به تعیین ضوابط و مقررات و آیین نامه ها در حوزه مسافری ریلی می پردازد تا نظارت ها را بر این اساس انجام دهد و نباید به گونه کنونی خود را رقیب بخش خصوصی بداند.

مدیرعامل رجا تأکید کرد: وقتی شرکت های خصوصی امکان مانور دادن در ارائه خدمات گوناگون با قیمت های مختلف بر اساس عرضه و تقاضا، یا حذف و اضافه کردن قطارهایشان را نداشته باشند عملاً امکان مدیریت در هزینه و درآمدهای خود را ندارند.

رجبی از زیان ده بودن بخش مسافری ریلی در اکثر کشورها حتی کشورهای توسعه یافته یاد کرد و گفت: بخش مسافری ریلی باید از طرف دولت حمایت خوبی شود تا شرکت های خصوصی فعال در این صنعت شکل گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.