| کد خبر: 138096 |

مدیرعامل توکاریل با تاکید بر لزوم حذف حق دسترسی عنوان کرد:

◄ رقابت نابرابر ریل و جاده

مدیرعامل توکاریل گفت: برای اینکه صنعت ریلی در کشور بتواند به سرعت حرکت جاده برسد و به اقتصاد ملی کمک کند لازم است که هزینه های آن به حداقل برسد و این راهکاری است که در همه کشورهای پیشرفته در صنعت حمل و نقل پی گرفته شده است.

تین نیوز

مدیرعامل توکاریل گفت: برای اینکه صنعت ریلی در کشور  بتواند به سرعت حرکت جاده برسد و به اقتصاد ملی کمک کند لازم است که هزینه های آن به حداقل برسد و این راهکاری است که در همه کشورهای پیشرفته در صنعت حمل و نقل پی گرفته شده است.

محسن سعیدبخش با اشاره به نابرابری شرایط حمل جاده ای و ریلی ادامه داد: هنگامی که حمل بار از طریق جاده انجام می گیرد، صاحبان شرکت های باری و مسافری هیچ هزینه ای را بابت استفاده از جاده پرداخت نمی کنند، این در حالی است که در بخش ریلی این حق دسترسی موجب زیان شرکت های ریلی می شود.

وی با تاکید بر اینکه درخواست ما از مسئولان راه آهن این است که این حق دسترسی را به حداقل برسانند و حتی اگر برای آنها امکان دارد این حق دسترسی را حذف کنند و این موضوع شدنی است گفت: طبق قانون اگر کسی واگن نو خریداری کند و در ناوگان حمل بار وارد کند تا 42 ماه از حداقل حق دسترسی برخوردار خواهد بود و یا به تعبیری دیگر این حق دسترسی به اندازه ای است که تقریبا معاف می شود. اگر هزینه های این بخش کاهش پیدا کند صاحبان بار رغبت پیدا می کنند که بار خود را به بخش ریلی بسپارند.

مدیرعامل توکاریل در پایان اظهار داشت: همچنین در بند«ق» ماده 12 که مربوط به مبحث صرفه جویی در مصرف سوخت است امیدواریم که تحقق پیدا کند و هزینه آن به شرکت هایی که واگن نو وارد ناوگان می کنند، پرداخت شود. این موارد قطعا بی تاثیر نخواهد بود و کمک خواهد کرد که حمل بار ریلی با کاهش هزینه مواجه شود و صاحبان بار به این سمت بیایند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 1 1

    اصل بحث درباره رقابت نابرابر ريل و جاده در خصوص حق دسترسي به شبكه صحيح و مهم است ولي راهكار آن به نظرم بجاي پيشنهاد مذكور مبني بر حذف حق دسترسي به ريل كه خلاف قانون دسترسی آزاد به شبكه ريلی است، آن است كه از ترابری باری جاده ای نيز حق دسترسی به جاده حسب ميزان بار و طول مسير عبوری از جاده اخذ شود تا اين رقابت نابرابر رفع شود. اين راهكار مطابق قانون مي‌باشد و در مقاله اخيرم آن را توضيح داده ام.