| کد خبر: 135931 |

مدیرعامل البرز نیرو:

◄ اجرای ناقص معافیت مالیاتی بخش ریلی به ضرر این بخش است

تین نیوز

مدیرعامل البرز نیرو معتقد است: امروزه شنیده‌ها حاکی از آن است که مالیات بر ارزش افزوده دیگر بر روی حمل‌ونقل وجود نخواهد داشت ولی اگر قرار باشد در سوی دیگر همچنان مالیات پرداخت شود، عملاً 9 درصد از درآمد شرکت‌ها کاسته می‌شود بدون اینکه هیچ‌گونه سودی یا هیچ‌گونه تغییری در آن‌ها به وجود آمده باشد و همچنان هزینه‌های آن‌ها پابرجا خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مجتبی لطفی، مدیرعامل شرکت البرز نیرو در خصوص مطرح شدن بحث معافیت مالیاتی و مشکلات بخش خصوصی حمل و نقل ریلی اظهار داشت:  در جهت اینکه بخش ریلی بتواند رقابت مناسب‌تری با دیگر بخش‌های حمل‌ونقل داشته باشد پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت تا مالیات بر ارزش افزوده در بخش هزینه‌های حمل‌ونقل ریلی کاسته شود و امروز با مصوبه‌ای که به انجام رسیده این موضوع محقق شده است اما مشکلی که وجود دارد این است که اگر این مصوبه به صورت کامل انجام نشود عملاً موجب افزایش هزینه‌های بخش حمل‌ونقل ریلی و کاهش توانمندی آن خواهد شد.

وی در ادامه افزود: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در سال گذشته متناسب با کارکرد خود مالیات بر ارزش افزوده درآمدی خود را پرداخت می‌کردند. در این شرکت‌ها هنگامی که برای تعمیر و نگهداری، تجدید تجهیزات و تأمین ناوگان ریلی نیز هزینه می‌کردند مالیات بر ارزش افزوده در این بخش را نیز پرداخت می‌کردند. این دو مالیات روی هم رفته هزینه بسیاری برای شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل ریلی داشت.

لطفی با اشاره به اینکه امروزه شنیده‌ها حاکی از آن است که مالیات بر ارزش افزوده دیگر بر روی حمل‌ونقل وجود نخواهد داشت خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در سوی دیگر همچنان مالیات پرداخت شود، عملاً 9 درصد از درآمد شرکت‌ها کاسته می‌شود بدون اینکه هیچ‌گونه سودی یا هیچ‌گونه تغییری در آن‌ها به وجود آمده باشد و همچنان هزینه‌های آن‌ها پابرجا خواهد ماند.

مدیرعامل شرکت البرز نیرو  در پایان گفت: ضرری که بخش خصوصی ریلی از این موضوع خواهد برد ضرر بسیار زیادی است و این موضوع مانند تیغی است که دست خود حمل‌ونقل ریلی و خود شرکت‌های بخش خصوصی را خواهد برید. هم‌اکنون انجمن صنفی به دنبال پیگیری انجام کامل این مصوبه است. اگر مصوبه مالیات بر ارزش افزوده در بخش ریلی قرار است انجام شود بایستی این بخش به صورت کامل حتی در بخش هزینه‌ها نیز معاف شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.