| کد خبر: 61015 |

بازاریابی جهانگیری برای بندر امیرآباد

تین نیوز | پس از آنکه دولت توانست با طرح‌ها و برنامه‌های مختلف قدری اوضاع آینده بنادر جنوبی کشور را سامان بخشد و البته موضوع لغو تحریم‌ها نیز به اوج‌گرفتن دوباره این بندر‌ها کمک کرد، حالا معاون اول رییس جمهور به بندر امیرآباد سفر کرده است تا شرایط را برای قطب دریایی شمال کشور نیز قدری تغییر دهد.
 
بندر امیرآباد که در 51 کیلومتری شهر ساری در شرق استان مازندران قرار گرفته در طول سال‌های گذشته توانسته است با استفاده از برخی امکانات موجود در منطقه شرایط خود را نسبت به دیگر حوزه‌ها بهبود بخشد.
 
امکان ارتباط منطقه‌ای با کشور‌های حاشیه دریای خزر و البته اتصال این بندر بسیار مهم به خطوط ریلی و جاده‌ای اصلی ایران باعث شده بندر امیرآباد از نظر ظرفیت بالقوه در جایگاه بسیار مطلوبی قرار گیرد.
 
البته موضوع قابل اهمیت دیگر نقش بندر امیرآباد در جذب سرمایه‌های جدید است. با توجه به پشتوانه قابل توجه اراضی که در این بندر وجود دارد به نظر می‌رسد در صورت ایجاد یک موج درست از تبلیغات و بازاریابی بتوان درصد قابل توجهی از سرمایه‌های بخش خصوصی در عرصه حمل‌ونقل را به این بندر آورد.
 
موضوعی که معاون اول رییس جمهوری در سفر خود به بندر امیرآباد پیگیری کرده و نسبت به معرفی ظرفیت‌های این بندر اقدام خواهد کرد.
 
در این سفر که بنا بود با حضور رییس سازمان بنادر و دریانوردی انجام گیرد، گزارش مربوط به ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در بندر امیرآباد مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به معرفی آنها به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اقدام خواهد شد.
 
با توجه به صحبت‌های اخیر صورت گرفته میان ایران و کشورهای همسایه دریای خزر به‌طور خاص روسیه و ترکمنستان می‌توان امید داشت در آینده نزدیک بندر امیرآباد در حوزه تخلیه و بارگیری به هاب منطقه خزر تبدیل شود.
 
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بناست ظرفیت فعلی این بندر که 3.5 میلیون تن در سال تخمین زده می‌شود به حدود 18 میلیون تن برسد که این افزایش ظرفیت قطعا امری مهم تلقی خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.