| کد خبر: 53835 |

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با تین نیوز:

◄ لزوم خارج سازی مغروقه های اروند با همکاری مشترک ایران و عراق / نقش تایدواتر درخارج سازی مغروقه ها

تین نیوز | معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه خارج سازی مغروقه در دو بخش انجام می شود، گفت: خارج سازی مغروقه های اروند مربوط به کمیته CBC و خارج سازی در سایر اسکله ها و حوضچه ها در حیطه اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی است.

علی جهاندیده در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، خارج سازی مغروقه ها در آبراه اروند و سایر اسکله ها و حوضچه ها را دو بخش جدا از هم اعلام کرد و افزود: علت بین المللی بودن آبراه اروند، خارج سازی مغروقه ها در این بخش، شرایط خاص خود را دارد و باید برخی از اقدامات توسط وزارت امور خارجه دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه خارج سازی مغروقه های اروند مربوط به کمیته CBC بین ایران و عراق است و باید خارج سازی مغروقه ها با همکاری دو طرف انجام شود، گفت: در این زمینه دولت عراق باید متقاعد شود و در حال حاضر مذاکرات اولیه انجام و در حال طراحی تفاهم نامه هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی به بخش دیگری از خارج سازی مغروقه ها که در حیطه اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی است اشاره کرد و گفت: در گذشته برای این منظور، قراردادی با شرکت تایدواتر داشتیم و اکنون در حال تهیه قراردادی هستیم که با ظرفیت بالاتر اقدام به خارج سازی مغروقه ها کنیم تا بتوانیم ظرفیت ها و قابلیت های بنادر، بویژه خرمشهر را ارتقا دهیم.

جهاندیده افزود: سازمان بنادر برای خارج سازی مغروقه ها، بودجه قابل قبولی در نظر گرفته و بخش زیادی از مغروقه ها هم خارج سازی شده اما به هر حال خارج سازی به لحاظ مالی و فنی، اقدامی بلندمدت است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی برای تامین بودجه برای خارج سازی مغروقه ها نداریم، گفت: پس از خارج سازی مغروقه ها عملیات لایروبی اجرا می شود تا عمق ایمن برای تردد شناورها، صورت گیرد.

یادآور می شود، در دوران جنگ تحمیلی برخی از شناور ها به علت اصابت موشک در کانال ها بویژه اروند رود غرق شدند، با خارج سازی این مغروقه ها، مسیر تردد شناورها ایمن می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.