| کد خبر: 164911 |

◄ مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در مترو ادامه دارد

با توجه به استفاده روزانه تعداد زیادی از شهروندان تهران، امکان مکالمه و اتصال به اینترنت در ایستگاه‌ها و مسیرهای مترو از اهمیت بالایی برخوردار است.

تین نیوز

با توجه به استفاده روزانه تعداد زیادی از شهروندان تهران، امکان مکالمه و اتصال به اینترنت در ایستگاه‌ها و مسیرهای مترو از اهمیت بالایی برخوردار است.

اما با توجه به وجود نواقص بسیار در این بخش، مردم اعتراضات زیادی به اپراتورهای تلفن همراه دارند. گرچه اقداماتی برای بهبود آنتن دهی در برخی خطوط انجام‌شده است اما همچنان این مشکل در برخی مناطق وجود دارد.

بررسی‌ها بیانگر آن است که مسافران خط سه مترو که از ایستگاه قائم در شمال تهران به سمت ایستگاه آزادگان در جنوب شهر، بیشتر با مشکل قطع و وصل شدن‌های آنتن مواجه‌اند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سیزدهم اسفندماه پارسال در همایش شهر هوشمند در برج میلاد تهران، به وجود رقابت مخرب در ارتباط اپراتورها و شهرداری‌ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این رقابت سبب شده مردم نتوانند از خدمات همه اپراتورهای ارتباطی به‌خوبی استفاده کنند.

او یکی از معضلات امروزه توسعه زیرساخت‌ها را مشکلات اپراتورها با شهرداری‌ها اعلام کرد و گفت: این رویکرد سبب شده در متروها که روزانه جمعیت زیادی جابه‌جا می‌شود، یک اپراتور تلفن همراه آنتن می‌دهد و دیگری قطع است.

وزیر ارتباطات تأکید کرد، بخشی از این مسئله به مدیریت ما برمی‌گردد و بخش دیگری به تعاملات با مدیریت شهری مرتبط است.

شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) درباره این مشکل گفته، برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در چند سال اخیر، کیفیت آنتن دهی را در مترو بهبود داده اما در برخی نقاط ازجمله خط سه (قائم - آزادگان) در حال طراحی دوباره هستیم تا مشکلات ارتباطی به حداقل برسد.

اپراتور سوم ارتباطی (رایتل) نیز اعلام کرده که در صورت صدور مجوز از سوی شرکت مترو و شهرداری تهران این اپراتور نسبت به تقویت آنتن دهی اقدام خواهد کرد.

روابط عمومی اپراتور دوم ارتباطی کشور (ایرانسل) نیز اعلام کرد: شبکه ایرانسل مشکلی در ارائه خدمات در خطوط مترو ندارد ضمن آنکه این اپراتور همواره در حال به‌روزرسانی شبکه برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مشترکان است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز در این رابطه گفت: برای رفاه حال شهروندان به‌منظور ایجاد ارتباط تلفن همراه در همه ایستگاه‌ها و مسیرهای تونلی ناوگان متروی تهران، به همه اپراتورها خدمات ویژه‌ای ارائه کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، فرنوش نوبخت افزود: فضا و امکانات موردنیاز در اختیار همه اپراتورها قرارگرفته است اما برخی از آن‌ها از امکانات استفاده نکرده‌اند. البته برخی از اپراتورها اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما در خط سه مترو به دلیل تکمیل نشدن آن، شاهد قطع ارتباط در برخی ایستگاه‌ها هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.