| کد خبر: 164893 |

◄ بلیت مترو تهران از امروز 1000 تومن شد

قیمت بر اساس مصوبه شورای شهر تهران و تأییدیه فرمانداری بلیت تک‌سفره مترو تهران از امروز هزار تومان شد. فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با اعلام این خبر افزود: ثبت‌نام کارت بلیت‌های مدت‌دار هم آغاز شد.

تین نیوز

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران و تأییدیه فرمانداری بلیت تک‌سفره مترو تهران از امروز هزار تومان شد. فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با اعلام این خبر افزود: ثبت‌نام کارت بلیت‌های مدت‌دار هم آغاز شد.

نوبخت بابیان اینکه این قیمت ۱۰۰۰ تومان مربوط به افرادی است که از بلیت‌های تک‌سفره استفاده می‌کنند، گفت: مسافرانی که از کارت الکترونیک استفاده می‌کنند این مبلغ حدود ۹۹۱ تومان می‌شود. چراکه بر اساس مسافت از مسافران پول دریافت می‌شود.

او اظهار کرد: بر اساس کیلومتر سفرهای درون‌شهری با مترو ۱۲ ناحیه مشخص کردیم که از طی مسافت تا سه کیلومتر آغازشده که مبلغ کسر شده آن حدود ۳۳۶ تومان می‌شود و تا طی مسافت بیش از ۴۰ کیلومتر ادامه دارد که مبلغ اخذشده ۹۹۱ تومان خواهد بود و درصد تخفیف‌ها نیز حدود ۶۶ درصد خواهد بود.

مدیرعامل مترو بابیان اینکه از امروز نیز ثبت‌نام کارت بلیت‌های مدت‌دار آغازشده است، گفت: افرادی که بخواهند از کارت بلیت مدت‌دار استفاده کنند علاوه بر استفاده از تخفیف ۶۶ درصدی که بر اساس پیمایش محاسبه می‌شود می‌توانند از تخفیف ۲۵ درصدی نیز در هنگام ثبت‌نام کارت بلیت‌های مدت‌دار استفاده کنند. به‌گونه‌ای که کارت بلیت مدت‌دار مترو ۱۵۰ هزار تومان اعتبار دارد اما با تخفیف ۲۵ درصدی برای مسافران ۱۱۲ هزار تومان خواهد بود.

نوبخت ادامه داد: همچنین کارت بلیت مدت‌دار شش‌ماهه ۲۵۰ هزار تومان شارژ دارد اما مبلغ پرداختی از سوی متقاضیان ۱۸۷ هزار تومان خواهد بود و همچنین کارت بلیت یک‌ساله ۴۵۰ هزار تومان اعتبار دارد اما ۳۳۷ هزار تومان خریداری می‌شود.

به گزارش ایسنا، او بابیان اینکه کارت بلیت‌های مبلغ دار در شبکه اتوبوس‌رانی نیز قابل‌استفاده است، گفت: چنانچه مسافران هنگام خروج از ایستگاه مقصد، کارت بلیت مبلغ دار خود را به دستگاه‌های کنترل بلیت ارائه کنند قیمت‌ها بر اساس مسافت طی شده از اعتبار بلیت کم می‌شود و در غیراینصورت بهای بلیت تک‌سفره از اعتبار کارت بلیت کم می‌شود.

قیمت بلیت تهران کرج هم که قبلاً قرار بود 1500 تومان شود به هزار تومان کاهش‌یافته است.

مترو خط هفت تهران هم قرار است تا خردادماه امسال از ایستگاه نواب تا مولوی به بهره‌برداری برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.