| کد خبر: 159621 |

◄ توسعه خطوط متروی شهرهای اقماری گامی بزرگ برای کاهش آلودگی هوای پایتخت

رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران گفت: توسعه مترو یکی از راهبردهای اصلی و اساسی برای کاهش آلودگی هوای پایتخت است.

تین نیوز

         

رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران گفت: توسعه مترو یکی از راهبردهای اصلی و اساسی برای کاهش آلودگی هوای پایتخت است.

 به گزارشتین‌نیوز از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، محمدحسین بازگیر افزود: بهترین و مناسب‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی مترو است چراکه علاوه بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا در هزینه‌ها و وقت نیز تأثیر بسیار زیادی دارد.

وی بابیان اینکه مترو وسیله دومی است که برای تردد از آن استفاده می‌کند گفت: بهترین راه برای رسیدن سریع‌تر استفاده از حمل‌ونقل عمومی مثل مترو و اتوبوس‌های بی آر تی است و من به‌عنوان یک شهروند که از مترو استفاده می‌کند، این روزها شاهد اقدامات خوب مترو در راستای کاهش سرفاصله حرکت قطارها شده‌ام اما خود از نزدیک با مشکلات حمل‌ونقل عمومی آشنا هستم و باید تلاش بیشتری برای گسترش وسایل حمل‌ونقل عمومی شود.

رئیس محیط‌زیست شهر تهران با تأکید بر اینکه مترو با حجم زیاد مسافری که جابجا می‌کند توانسته است تا سهم قابل‌توجهی در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا و ترافیک ایفا کند خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که در پایتخت داریم باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا افراد کمتری با وسایل شخصی در شهر تردد کنند و این کار تنها با توسعه خطوط و افزایش قطارها در مترو محقق می‌شود.

 بازگیر افزود: تلاش‌های خوبی برای گسترش مترو و حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران صورت گرفته است اما این اقدامات با توجه به مطالبات مردم و نیاز شهر کافی نیست و باید خطوط مترو به قسمت‌های اقماری شهر متصل شود تا از ورود خودروهایی که عموماً از بار آلودگی بیشتری نیز برخوردار هستند جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه خط متروی تهران - کرج تنها خط اقماری فعال مترو است گفت: روزانه حجم زیادی از افراد ساکن استان البرز با مترو خود را به پایتخت می‌رسانند، اگر این امکان نبود حجمی زیادی از ماشین وارد شهر تهران می‌شد.

وی تصریح کرد: باید برای ورودی‌های جنوبی و شمال شرقی پایتخت نیز این امکان فراهم شود تا شهروندان با خودرو شخصی وارد شهر نشوند، همین امر کمک بزرگی به کاهش آلودگی هوا و ترافیک پایتخت می‌کند.

رئیس محیط‌زیست شهر تهران خاطرنشان کرد: افراد زیادی برای کار و تحصیل روزانه به شهر تهران سفر می‌کنند و محل زندگی آن‌ها شهرهای اطراف مثل کرج، اسلام‌شهر، رباط‌کریم و پرند است اگر بتوانیم وسایل حمل‌ونقل عمومی را در تمامی نقاط شهر گسترش دهیم شاهد کاهش سفر افراد با خودرو شخصی می‌شویم چرا سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی در ساعات پیک به علت شلوغی با سختی همراه است.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش ناوگان و کاهش سرفاصله حرکت قطارها در متروی تهران می‌توانیم گام بزرگی در کاهش آلودگی هوا و ترافیک پایتخت برداریم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.