| کد خبر: 159369 |

افزایش سهم حمایتی دولت از متروی کلانشهرها

جهت گیری‌های کمیسیون عمران در قبال توسعه حمل و نقل عمومی و بالاخص مترو در بودجه پیشنهادی برای سال آینده مثبت بوده و این امر نشان می دهد عزم عمومی برای حمایت از حمل و نقل ریلی وجود دارد.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش سهم حمایتی دولت از متروی کلانشهرها گفت: پیامدهای مثبت رشد میزان استفاده از وسایل حمل‌و نقل عمومی و خصوصاً خطوط ریلی درون شهری در جامعه از نظر اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی آن قدر قابل توجه است که سوق دادن بخش بیشتری از بودجه های دولتی به این سمت، توجیه لازم را دارد.

به گزارش تین‌نیوز، علی اصغر یوسف‌نژاد تصریح کرد: بحث ساماندهی حمل‌و‌نقل عمومی در کلانشهرها، صرفاً وظیفه شهرداری‌ها نیست و تمام دستگاه های مرتبط و مسئول در این زمینه باید کمک کنند تا شاهد کاهش سفرهای درون شهری از طریق وسایل نقلیه شخصی باشیم.

 وی ادامه داد: جهت گیری‌های کمیسیون عمران در قبال توسعه حمل و نقل عمومی و بالاخص مترو در بودجه پیشنهادی برای سال آینده مثبت بوده و این امر نشان می دهد عزم عمومی برای حمایت از حمل و نقل ریلی وجود دارد.

یوسف‌نژاد تصریح کرد: افزایش حمایت و سرمایه‌گذاری در بخش توسعه حمل‌و‌نقل ریلی درون شهری، امروزه یک وظیفه تلقی شده و تمام دستگاه های مسئول مکلف به ادای دین نسبت به مردم در این زمینه هستند. به عبارت دیگر همه باید در قبال موضوعات مهم اینچنینی احساس مسئولیت کرده و در کنار یکدیگر، تکلیفی که برعهده دارند را به درستی انجام دهد.

براساس گزارش روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ( مترو) سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید داشت: تراکم جمعیت در کلانشهرها از یک طرف و علاقمندی شهروندان به استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی پاک، ایمن و ارزان قیمت از سوی دیگر، تقویت سرمایه گذاری در بخش مترو را ایجاب می‌کند. مترو با شرایط کنونی نیز پاسخ مناسبی به نیازهای حمل و نقلی مردم داده است و جا دارد از ظرفیت‌های بالقوه آن بهره‌مندی حداکثری صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.