| کد خبر: 170055 |

◄ توضیحات هما در خصوص بازگشت پرواز بمبئی به زاهدان

چندی پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه یک رسانه‌ هندی از مشکل پروازی بمبئی _ تهران نوشته و عنوان کرده هواپیمای ایران‌ایر در حالی که هیچ مشکلی در «تیک آف» و «لندینگ» نداشته است،‌ نتوانسته به زمین بنشیند و پس از چرخش‌های طولانی در آسمان بمبئی به زاهدان تغییر مسیر داد.

تین نیوز

چندی پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه یک رسانه‌ هندی از مشکل پروازی بمبئی _ تهران نوشته و عنوان کرده هواپیمای ایران‌ایر در حالی که هیچ مشکلی در «تیک آف» و «لندینگ» نداشته،‌ نتوانسته به زمین بنشیند و پس از چرخش‌های طولانی در آسمان بمبئی به زاهدان تغییر مسیر داده است.

به گزارش تین‌نیوز، در همین رابطه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در توضیح این موضوع عنوان کرده است؛ ماه‌های خرداد، تیر و مرداد فصل باران‌های کشور هندوستان خصوصا حوالی فرودگاه بمبئی است و بنا بر گزارش‌های سوانح هوایی موجود، باران‌های شدید و مملو شدن باند فرودگاه هواپیما از آب و پدیده هادروپلنینگ بارها باعث شده است تا هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی مختلف بعد از فرود به دلیل عدم کارایی ترمزها موفق به نگه‌داشتن هواپیما بر روی باند نشده و از انتها یا کناره باند خارج شده‌اند.

در ادامه آمده است، پرواز شماره 810 «هما» نیز بر اساس اعلام هواشناسی مبنی بر وجود باران ملایم از تهران حرکت کرد ولی بعد از رسیدن به محدوده  فرودگاه و اخذ گزارش هواشناسی، با باران و تکان شدید مواجه شد از همین رو خلبان برای خروج از این وضع، به‌ناچار اقدام به تغییر مسیر هواپیما در جهت‌های مختلف کرد.

ایران‌ایر عنوان کرده است، ترافیک بالای آسمان این فرودگاه باعث شد این مانور نسبت به شرایط معمول، زمان بیشتری از کرو و هواپیما بگیرد و در نتیجه ان سوخت هواپیما به حداقل برسد لذا خلبان برای حفظ ایمنی و سلامت پرواز و حفظ جان مسافران به سمت فرودگاه زاهدان ادامه مسیر داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.