| کد خبر: 166350 |

◄ معضل تهیه قطعات هواپیما پس‌از تحریم‌ها

مدیرعامل هما در بیان مشکلاتی که این ایرلاین بعد از اعمال تحریم‌ها با آن مواجه خواهد شد، تصریح کرد: یکی از مواردی که شرایط کار را برای ما سخت کرده است نحوه تهیه قطعات موردنیاز هواپیماها بعد از شرایط تحریم خواهد بود.

تین نیوز

هشت‌هزار متخصص زن در حوزه هوانوردی کشور و ایجاد شرایط گردشگری حلال برای مسلمانان جهان در کترینگ این خط هواپیمایی فعال‌اند.

فرزانه شرفبافی مدیرعامل هما، روز گذشته در دیدار با اعضای فراکسیون زنان مجلس با اعلام این خبر افزود: این افراد در سمت‌های مختلفی اعم از خلبان، مهماندار، مهندس، پزشک و معلم مشغول به فعالیت هستند ضمن اینکه ۸۰ درصد نیروهای فعال در ایرلاین زاگرس از میان زنان انتخاب‌شده‌اند، همچنین بخش اعظمی از کارمندان آژانس هواپیمایی را نیز نیروهای زن تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: به‌تازگی در شرکت ایران‌ایر برای جذب ۵۰ خلبان اعم از زن و مرد اعلام آمادگی کردیم که ۱۶ خلبان زن به این منظور مراجعه کردند که از میان آن‌ها ۸ نفر واجد شرایط بوده که ۵ نفر از آن‌ها در امتحان کتبی پذیرفته شدند و در مرحله مصاحبه قرار دارند.

او با اشاره به برخی تبعیض‌هایی که در ارائه حقوق و مزایا به زنان شاغل در حوزه هوانوردی اعمال‌شده است، تصریح کرد: متأسفانه به زنانی که در این حوزه فعالیت دارند حق عائله‌مندی و مستمری برای وراث پرداخت نمی‌شود و این در حالی است که تمام نیروهای مرد از این حقوق بهره‌مند می‌شوند.

شرفبافی یادآور شد: هم‌اکنون تعدادی مدیرکل زن در سمت‌های روابط عمومی، درآمد و کترینگ مشغول به کار هستند ضمن اینکه کترینگ این هواپیمایی بعد از فعالیت مدیریت جدید اقدام به ایجاد گردشگری حلال کرده بدین معنا که امکان دستیابی خانواده‌های مسلمان به غذاهای حلال، مکان‌های امن و همچنین ایجاد فضای کاملاً اسلامی که در آن اوقات شرعی رعایت شده و از سوی دیگر در تمام پروازها فضایی برای نمازخانه فراهم‌شده است؛ این کترینگ ۸ اردیبهشت‌ماه افتتاح شد که قطعاً با استقبال مسلمانانی از کشورهای مختلف مواجه خواهد شد.

او افزود: ایران می‌تواند بدین روش اولین کشوری باشد که این فرصت را برای مسلمانان جهان ایجاد کرده است و قطعاً می‌تواند گردشگرانی از کشورهای تاجیکستان، ارمنستان، ترکمنستان، لیبی، ترکیه و ... جذب کند. از سوی دیگر در این کترینگ دقت شده که عرقیات ایرانی و غذاهای حلال با بالاترین کیفیت ارائه شود.

مدیرعامل هما در بیان مشکلاتی که این ایرلاین بعد از اعمال تحریم‌ها با آن مواجه خواهد شد، تصریح کرد: یکی از مواردی که  شرایط کار را برای ما سخت کرده است نحوه تهیه قطعات موردنیاز هواپیماها بعد از شرایط تحریم خواهد بود. واقعیت این است که ما ناچار هستیم از هواپیماهایی که بالای ۲۸ سال عمر دارند برای پرواز در خطوط هوایی استفاده کنیم و وضعیت وخیمی را رقم خواهد زد ضمن اینکه متوسط سن ناوگان ایران‌ایر ۲۱.۵ سال است و متوسط سن هواپیماهای موجود در کشور ۲۳.۵ سال است و این به آن معنا بوده که تمام هواپیماها فرسوده هستند که نتیجه استفاده از آن‌ها پروازهای یاسوج و ارومیه است.

به گزارش خانه ملت، شرفبافی افزود: همچنین رقابت نابرابر تعداد ناوگان‌ها با ۲۱ هواپیمای ایران‌ایر یکی دیگر از مشکلاتی است که وجود دارد ضمن اینکه تأخیر عکس‌العملی یکی دیگر از موانعی است که موجب اختلال در خطوط هوایی شده و این همان تأخیر در پرواز بوده که مسافران را با آن توجیه می‌کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.