| کد خبر: 162750 |

◄ دفاع مدیرعامل اسبق «هما» از نوسازی ناوگان هوایی در دوره وزارت آخوندی

سیدحسن شفتی مدیرعامل اسبق ایران ایر از نوسازی ناوگان هوایی ایران به عنوان یکی از خدمات بزرگ عباس آخوندی یاد کرد و افزود: صنعت هوانوردی به خدمات او نیاز دارد.

تین نیوز

سیدحسن شفتی مدیرعامل اسبق ایران ایر از نوسازی ناوگان هوایی ایران به عنوان یکی از خدمات بزرگ عباس آخوندی یاد کرد و افزود: صنعت هوانوردی به خدمات او نیاز دارد.

سیدحسن شفتی اعتقاد دارد که ایران ازنظر موقعیت صنعت هوانوردی جهان از ویژگی های خاصی برخوردار است و این مهم ایجاب می کند تا صنعت هوایی ایران بیش از پیش توسعه یابد.

او درباره اقدام های آخوندی در صنعت حمل ونقل هوایی در پنج سال گذشته اظهار داشت: او از زمان حضور در وزارت راه و شهرسازی موردانتقاد و مخالفت افراد مختلفی ازجمله من روبه رو بود، زیرا نارضایتی از وضعیت اقتصادی هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) به عنوان مادر صنعت هوانوردی کشور به اندازه ای بود که کارشناسان معتقد بودند این شرکت باید به بخش خصوصی واگذار شود.

مدیرعامل اسبق ایران ایر توضیح داد: بااین حال، وزیر راه و شهرسازی در ابتدای دولت یازدهم در برابر نظرات کارشناسان ایستاد و علاوه بر مخالفت با فروش «هما»، ابراز داشت که آن را بازآفرینی می کند و این کار مهم را کلید زد.

او یادآور شد: طی پنج سال گذشته شاهد بازآفرینی ساختارهای مالی هما به عنوان یکی از بخش های تأثیرگذار در صنعت حمل ونقل هوایی کشور بودیم و انتظار می رود این شرکت به جایگاه واقعی خود در صنعت هوایی منطقه دست پیدا کند.

شفتی خاطرنشان کرد: این اقدام آخوندی یک درس مدیریتی زیبا و دل نشین بود و معتقدم این گونه تصمیمات بر مبنای پایه و اساس اتخاذشده است، لذا با صراحت اعلام می کنم عملکرد عباس آخوندی بسیار خوب بوده است و امیدوارم در این صنعت باقی بماند.

شفتی تصریح کرد: به عنوان کسی که از جزئیات رویدادهای صنعت هوایی مطلع هستم، اعلام می کنم که حضور وی در وزارت راه و شهرسازی با توجه به اندیشه های بسیار مطلوبی که دارد، به نفع صنعت حمل ونقل کشور است.

او درعین حال اظهار کرد: آخوندی دیدگاه هایی هم دارد که باید مورد چالش قرار گیرد که البته تجربه نشان داد هرگاه که دیدگاه های او موردنقد قرارگرفته، با روی گشاده نقدهای وارده را پذیرفته است.

شفتی افزود: من حضور عباس آخوندی را برای صنعت هواپیمایی کشور در این برهه حساس، ضروری می دانم و امیدوارم که بتواند همچنان در حوزه حمل ونقل هوایی ارائه خدمت کند.

به گزارش ایرنا، این پیشکسوت صنعت حمل ونقل درعین حال تأکید کرد: مردم انتظارات بسیاری از صنعت هوانوردی کشور دارند که دولت باید پاسخگوی این انتظارات و خواسته ها باشد زیرا مردم ایران لیاقت خدمات باکیفیت و بهتری را دارند.

استیضاح عباس آخوندی پس ازآن کلید خورد که هواپیمای ATR قدیمی شرکت آسمان دچار سانحه شد و همه سرنشینان آن جان باختند. این در حالی است که عباس آخوندی همیشه تأکید داشته باید ناوگان هوایی ایران نوسازی شود و به همین دلیل بارها موردانتقاد مخالفان قرارگرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.