| کد خبر: 162309 |

۱۰ اقدام مؤثر ایران‌ایر در دولت تدبیر و امید

طبق گزارش منتشر شده از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» خرید هواپیمای جدید، تعمیر هواپیما، راه‌اندازی ایران ایر رجینال، برقراری پرواز در فرودگاه های شهرهای کوچک، مقاومت در برابر تحریم، ساخت کارگو ترمینال فرودگاه امام خمینی،کیترینگو آشیانه‌های فرودگاه امام خمینی، مرکز آموزش و سیمولاتور پرواز و برگزاری حج تمتع سال ۱۳۹۶ به عنوان ۱۰ اقدام مؤثر این شرکت هواپیمایی طی عملکرد دولت تدبیر و امید اعلام شده است.

تین نیوز

طبق گزارش منتشر شده از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" خرید هواپیمای جدید، تعمیر هواپیما، راه‌اندازی ایران ایر رجینال، برقراری پرواز در فرودگاه های شهرهای کوچک، مقاومت در برابر تحریم، ساخت کارگو ترمینال فرودگاه امام خمینی،کیترینگو آشیانه‌های فرودگاه امام خمینی، مرکز آموزش و سیمولاتور پرواز و برگزاری حج تمتع سال ۱۳۹۶ به عنوان ۱۰ اقدام مؤثر این شرکت هواپیمایی طی عملکرد دولت تدبیر و امید اعلام شده است.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" ۱۰ اقدام مؤثر خود طی عملکرد دولت تدبیر و امید در ۵ سال گذشته را اعلام کرد:

۱) خرید هواپیمای جدید و مدرن، نوسازی ناوگان

به دنبال موفقیت دستگاه دیپلماسی کشور و به همت وزیر فرهیخته راه و شهرسازی، قرارداد خرید۲۰۰ فروند هواپیما، شامل ۱۰۰ فروند انواع هواپیمای ایرباس، ۸۰ فروند انواع هواپیمای بوئینگ و ۲۰ فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ با شرکت‌های سازنده منعقد، و تاکنون ۱۱ فروند از این هواپیماها شامل ۲ فروند ایرباس ۳۳۰، ۱ فروند ایرباس ۳۲۱ و ۸ فروند ATR۷۲-۶۰۰ تحویل و وارد ناوگان شده است.

۲) تعمیر اساسی  هواپیما

کلیه تعمیرات و تعمیرات اساسی هواپیماهای ناوگان «هما» در آشیانه‌های قسمت مهندسی و تعمیرات این شرکت انجام می‌گیرد. طی پنج سال گذشته ۱۵ فروند از هواپیماهای این شرکت تعمیر اساسی و وارد عملیات شده است. این آمار به جز هواپیماهایی است که تعمیر اساسی آن انجام شده ولی به دلیل کمبود موتور یا برخی قطعات، هنوز وارد عملیات نشده. خودکفایی در تعمیر هواپیماها در «هما»میلیون ها دلار صرفه ارزی برای کشور به دنبال داشته است.

۳) ایران ایر رجینال (پروازهای منطقه‌ای)

به منظور امکان برنامه‌ریزی بهتر عملیاتی برای ناوگان مدرن ATR خریداری شده و برقراری عدالت جغرافیایی در کشور، در ساختار "هما" طرحی به نام IranAir Regional طرحی شد. برای فعالیت این زیرمجموعه، مقرر است ۴ هاب در چهار بخش کشور به وجود آید که هم‌اکنون هاب اول (جنوب کشور) در بندرعباس تاسیس شده و انتظار می‌رود تا پایان سال آتی و با ورود باقی این هواپیماها، سه هاب دیگر نیز در شمال، شرق و غرب کشور دایر گردد. به منظور فراهم ساختن امکان خدمت‌رسانی وکمک به توسعه عدالت اقتصادی و اجتماعی

۴) برقراری پرواز در فرودگاه های شهرهای کوچک و کم برخوردار

در جغرافیای مناطق کم‌برخوردارتر و کوچک‌تر، پروازهایی به شهرهای جهرم، پارس‌آباد مغان، کلاله، خوی، جاسک، شاهرود، کاشان و... برقرار شده که و برقراری پرواز در برخی شهرهای دیگر در دست بررسی است.

۵) مقاومت در برابر تحریم

از جنبه‌های مختلف، «هما» یکی از شرکت‌هایی بود که بیشترین صدمات تحریم را تجربه کرد؛ اما این شرکت با کمک متخصصین و تکنسین‌های متعهد خود، با وجود تحمل مشکلات فراوان به عملیات خود ادامه داد. از مهم‌ترین جنبه‌های تحریم‌ها می‌توان به تحریم فروش هواپیما، موتور و قطعه، قطع ارتباط IATA با «هما» و قطع سوخت‌رسانی در فرودگاه‌های اروپایی اشاره کرد. شایان ذکر است هنوز بخشی از این تحریم‌ها بر جای مانده است.

۶) کارگو ترمینال فرودگاه امام خمینی

ساخت پایانه هوشمند بار یا کارگو ترمینال فرودگاه امام خمینی به مساحت ۳۰۱۰۰ مترمربع با هزینه تقریبی ۵۷۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۱ به پایان رسیده و هم‌اکنون طی قراردادی به شرکت گروه هما جهت بهره برداری اجاره داده شده است. در حال حاضر ارزش به روز این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

۷) کیترینگ فرودگاه امام خمینی

کیترینگ فرودگاه امام خمینی به مساحت ۱۷۵۰۰ متر مربع به منظور تامین سرویس‌های غذایی پروازهای «هما» و سایر شرکت‌های داخلی و خارجی با هزینه ۳۵۰ میلیارد ریال و ارزش فعلی ۳۰۰۰ میلیارد ریال ساخته شده و در سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفته است.

۸) آشیانه‌های فرودگاه امام خمینی

دو آشیانه در فرودگاه امام خمینی به همراه انکس‌های مربوطه توسط «هما» ساخته شده است. آشیانه شماره ۱ به مساحت ۱۸۱۰۰ مترمربع، هزینه تقریبی ۲۴۰ میلیارد ریال و ارزش فعلی ۵۵۰ میلیارد ریال برای تعمیر هواپیماهای پهن‌پیکر ساخته و در سال ۱۳۸۸ تحویل شده است. آشیانه شماره ۲ به مساحت ۸۵۰۰ مترمربع برای تعمیر هواپیماهای بدنه باریک، با هزینه تقریبی ۱۷۰ میلیارد ریال و ارزش فعلی ۴۵۰ میلیارد ریال ساخته و در سال جاری تحویل شده است.

۹) مرکز آموزش و سیمولاتور پرواز

مرکز آموزش هما با سالیانه ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزشی در صنعت حمل و نقل هوایی شناخته می‌شود. همچنین وجود یک دستگاه سیمولاتور ایرباس ۳۱۰ خریداری و نصب شده و هم‌اکنون در حال آماده‌سازی برای انجام فعالیت است. با راه‌اندازی این سیمولاتور، هزینه‌های اعزام خلبانان «هما» به خارج از کشور برای آموزش و بازآموزی کاهش خواهد یافت؛ ضمن این که با آموزش خلبانان سایر شرکت‌های هواپیمایی، امکان کسب درآمد برای «هما» فراهم می‌شود.

۱۰) برگزاری حج تمتع سال ۱۳۹۶

در سال ۱۳۹۶ با توجه به عدم همکاری هواپیماهای سعودی برای اعزام زائرین حرم امن الهی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" برای اولین بار در تاریخ "هما" بیش از ۶۹ هزار زائر را به حج تمتع انتقال داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 1

    همه ایرلاین ها در جهان هواپیما atr میخرند تا پرواز با بلیط ارزانتر ارائه کنند ، بعد دولت برای هما atr خریده در حالی که هما نمیتواند از این هواپیما درست بهره برداری کند و بلیط پرواز هایش هم قیمت پرواز با ام دی و سایر جت هاست!
    چرا هما این خرید را قبول کرد وقتی 50 سال بود توربوپراپ نداشت؟
    چرا دولت atr برای اسمان نخرید که تعمیر و نگهداری atr و حتی اموزش خلبان اش را خودش انجام میدهد؟
    چرا هما از بوئینگ همون تایپ هواپیمایی رو خریده که از ارباس قبلش سفارش داده بود؟ پس کاهش هزینه نگهداری یعنی چی؟

  • .... 4 0

    با سلام و احترام.
    پرواز کاشان. شیراز توسط ایران ایر راه اندازی گردید.
    اما 3 روز قبل از اولین پرواز ، لغو شد!!!
    لغو پرواز توسط ایران ایر و بدون اطلاع قبلی بوده است.
    درخواست دارم لطفا پیگیری بفرمایید: علت لغو پرواز کاشان. شیراز چه بوده است؟؟
    با تشکر.