| کد خبر: 86979 |

◄ فرودگاه چابهار برگ زرینی در راستای توسعه حمل‌ونقل هوایی

تین‌نیوز| مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار با اعلام این خبر که كمیته قضایی كشور با ساخت فرودگاه بین‌المللی درمنطقه آزاد چابهار موافقت كرده است گفت: احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار برگ زرینی در راستای توسعه حمل‌ونقل هوایی این منطقه است.

به گزارش تین‌نیوز، حامدعلی مباركی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در چند سال اخیر برای احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار اعلام آمادگی كرده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاران، تجار و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی برای سفر به چابهار از فرودگاه نظامی كنارک واقع در 35 كیلومتری این شهر استفاده می‌كنند و ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار پس از انجام تشریفات قانونی در نزدیكی ورودی گیت منطقه آزاد از سمت كنارک در زمینی به مساحت 2 هزار و 300 هكتار احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: این کمیته متشکل از نمایندگان هواپیمایی کشوری، نیروی هوایی ارتش جمهوری‌اسلامی ایران، ستاد مشترک نیروهای مسلح وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که بعد از برگزاری چندین جلسه پیرامون این موضوع ساخت فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار را به تصویب رساند.

عضو هئیت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهاراظهار داشت: تاکنون سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی زیادی پیشنهادهایی مبنی بر ساخت فرودگاه ارایه کرده‌اند که سازمان پس از ابلاغ مصوبه اوراق مناقصه ساخت را از طریق جراید کثیرالانتشار به اطلاع خواهد رساند.

مبارکی با قدردانى از مقام معظم‌ رهبرى و فرماندهى کل قوا که با اعلام استراتژى توسعه سواحل مکران توجه همه قواى لشکرى و کشورى را به توسعه همه جانبه و پایدار این منطقه جلب فرمودند و دستور قاطع رئیس‌جمهور محبوب در این ارتباط از تمامی دست‌اندرکاران که باعث به تصویب رسیدن این پروژه زیرساختی منطقه شده‌اند تشکر و قدردانی کرد.
 
وی احداث فرودگاه بین‌المللی منطقه را برگ زرینی در راستای توسعه همه جانبه عنوان کرد و افزود: به ثمر نشستن این پروژه پس از چندین سال پیگیری مستمر در دولت تدبیر و امید نشانگر پراهمیت بودن این منطقه و مردم وفادار و عزیز این خطه برای نظام جمهورى اسلامى ایران است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • mohammad 0 0

    ساخت فرودگاه چابهار واقعا برگ زرینی تاریخ چابهار خواهد بود. زیرا فرودگاه فعلی چابهار که نظامی میباشد کاملا با سیاستهای دولت و منافع منطقه در تضاد هست و با بی اهیت کردن مسائل ذیل زیان غبر قابل جبران را به اهداف دولت و منطقه وارد ساخته است. - بدلیل بهره گیری از پرسنل بازنشسته و سربازان وظیفه نیروی هوائی در تمام سطوح حتی با واگذاری یک بوفه موجود در سالن، اشتغالزائی جوانان متخصص و لایق منطقه را از بین برده - بدلیل غیر نظامی بودن پرسنل بانکها، از فعالیت بانک در فرودگاه جلوگیری شده و با وجود پرواز خارجی در فرودگاه بانک وجود ندارد. مسافرین محترم پروازهای خارجی مدام در سردر گمی هستند. - عدم وجود قرنطینه جهت پروازهای خارجی - با توجه به هوای گرم منطقه عدم رسیدگی به وضعیت سیستمهای سرمایشی سالنها - عدم رسیدگی به وضعیت نظافت وبهداشت سالنها و سرویسهای بهداشتی - متولی فرودگاه نظامی چابهار که شرکت عقاب عسلویه بوده مدیریت فرودگاه، نظارت و اجرا(هندلینگ پروازها) را راسا " خود در اختیار دارد و بدلیل نظامی بودن زیر نظر شرکت فرودگاهای کشور نمباشد و سازمان هواپیمائی کشوری نیز نظارتی بر روند آن ندراد. بنابراین هیچ مرجع رسیدگی به مشکلات و شگایات مسافرین بجایی نمیرسد - با توجه به وضعیت بسیار نا مناسب فرودگاه، وجود منطقه آزاد تجاری چابهار هیچ توجیهی اقتصادی نخواهد داشت و منطقه آزاد بخودی خود نمیتواند اهداف دولت برآورده نماید. بنده امیدوارم هر چه زودتر شاهد تحقق این امر مهم باشم. و ساخت فرودگاه مستقل چابهار که واقعا " برگ طلائی تاریخ چابهار خواهد بود و رونق اقتصادی و گردشگری منطقه را دگرگون خواهد ساخت. با تشکر

    • خلیل ر 0 0

      با سلام فرودگاه چابهار از همه لحاظ زیانبارترین فرودگاه کشور بوده که نبودنش خیلی بهتر از بودنش هست. نیاز به توجه جدی و عاجل مسئولین استانی و کشوری دارد. که متاسفانه تاکنون هیچ توجهی به آن نشده. حتی ماشین آتش نشانی مستقل ندارد.

    • 0 0

      منظورم فرودگاه فعلی نظامی هست. ساخت فرودگاه مستقل قطعا بنفع منطقه خواهد بود و در رشد وتوسعه اقتصادی منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

    • ع رساتگو 0 0

      با سلام نظر جناب اقای محمد درست هست فرودگاه نظامی چابهار فقط توسط بازنشتگان شرکت عقاب عسلویه نظارت و اجرا میگردد. البته فقط یک کار توسط غیرنظامی هم انجام شده آنهم با بودجه منطقه آزاد چابهارو با پیمانکاری و اجرای پارکینگ خودرو و جدول کشی محوطه و رنگ آمیزی فضای داخل سالن که توسط فرزند اقای شهری مدیر فرودگاه چابهار انجام شده است. گرچه خود آقای{…} بازنشسته و مدیر فرودگاه میباشد ولی انصافا این کار را به یک غیر نظامی واگذار کرد. که مستندات آن در خود فرودگاه موجود هست پس نباید گفت همه کارها توسط نظامیان انجام میگردد. با تشکر

  • اکبر 0 0

    با سلام فرودگاه چابهار از نان شب برای منطقه واجب تر هست هر شهر اقتصادی بر سه اصل استوار هست(اولیت اول فرودگاه بعد بنادر سوم راه وراه اهن) وقتی شهری که فرودگاه نداشته باشد هیچ سرمایه گذاری توجیه اقتصادی نخواهد داشت. تقریبا سال ۸۴ هیت محترم دولت تصویب کرده در فرودگاه چابهار مثل مشهد شیراز وفرودگاه امام خمینی چابهار کیش در خود فرودگاه ویزا فرودگاهی صادر شود بقیه شهرهای از همان اول صدور ویزا انجام می شود ولی در فرودگاه چابهار به علت نظامی بودن فرودگاه عدم وجود بانک در فروگاه عدم نطارت هواپیمایی کشوری عدم مدیریت شرکت فرودگاهای مادر وناوبری این امر مهم انجام نمی شود از طرفی دولت محترم نماینده امور خارجه مستقرهست در چابهار ولی به دلیلی فوق انجام نمی شود در ضمن فرودگاه چابهار ظرفیت بالایی که دارد توان جذب گردشگرخارجی حوزه منطقه و بین المللی مثل امارات و عمان دوحه پاکستان افغانستان هند را دارد با وجود همه مشکلات نبود امکانات در صنعت استان بیشترین گردشگر راداشته است. امیداریم این امر در راس امور توسط دولت محترم با مساعدت مقام معظم رهبری قرار گرفته جای تشکر و قدردانی را دارد.

  • شهروند 0 0

    با سلام در ایران کلی فروردگاه بلااستفاده خاک می خورند بدون توجیه اقتصادی بدون پرواز یا در شهر هایی که نماینده مجلس با چانه زنی با مسولین یا فاصله بین دو شهر کمتر ۵۰ کیلومتر هست بودجه گرفتند فرودگاه ساختند. شهر هایی که نماینده بی زبانی دارند مثل چابهار در کل کشور اولیت ۳ دارد بدون فرودگاه تجاری ماندند. فرودگاه چابهار جندین بار تامین مالی شده ولی به دلیلی کار شکنی تعداد محدود این پروژه عملیاتی نشده چابهار تنها شهر ایران که با پایتخت کشور ۳۰۰۰ کیلومتر فاصله دارد. غیر از این تنها بندر اقیانوسی خاور میانه تنها بندری هست که می تواند به چندین کشور خدمات رسانی کند ودولت می تواند با فعال کردن بندر چابهار درامد کلانی نصیب کشور کند جابه جایی کالا برای کشورهایی مثل تاجیکستان افغانستان و… یا پروژه های نفت وگازرا به کشورهای اورپا به ۳ قاره دنیا انتقال نماید اگر بندر چابهار درست استفاده شود می تواند ۵۰ درصد درامد کشور را تامین کند تمام کشورها ی حاشیه آرزوی این چنین شهر بندری را دارند آن وقت این شهر مهم کشور بدون فرودگاه رها شده حیف هست از گنج نهفته استفاده نمی شود.