| کد خبر: 164199 |

◄ خط ریلی چابهار-زاهدان چقدر پیشرفت فیزیکی داشته است؟

راه‌آهن چابهار-زاهدان شامل ۸ قطعه است که ۴ قطعه از آن به طول ۳۱۰ کیلومتر از چابهار تا ایرانشهر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فیزیکی ۴ قطعه دیگر هم درمجموع کمتر از ۳۰ درصد است.

تین نیوز

معاون استاندار سیستان و بلوچستان از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی  خط ریلی چابهار-زاهدان  خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، باقر کرد گفت: مسیر ریلی چابهار- زاهدان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین طرح‌های ریلی به طول ۶۱۰ کیلومتر از سال ۸۹ آغازشده و باوجود روند کندی که دارد ۳۰ پیشرفت فیزیکی داشته است.

او درباره جزئیات این طرح گفت: راه‌آهن چابهار-زاهدان شامل  ۸ قطعه است که ۴ قطعه از آن به طول ۳۱۰ کیلومتر از چابهار تا ایرانشهر  ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فیزیکی ۴ قطعه دیگر هم درمجموع کمتر از ۳۰ درصد است.

کرد درباره هزینه این پروژه گفت:  عملیات احداث ۴ قطعه دیگر مسیر ایرانشهر- زاهدان تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار از منابع داخلی هزینه داشته است و حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار دیگر نیز برای آن اعتبار نیاز است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: در مسیر ریلی چابهار به ایرانشهر ۶۶ پل بزرگ ۱۰۰ تا ۵۰۰ متری، ۱۲ دستگاه تونل، ۱۴ ایستگاه و ۷۲۲ آب رو پیش‌بینی‌شده که با سرعت خوبی در حال ساخت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۵۷ نفر نیروی انسانی و ۶۰۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در این طرح ملی مشغول کار هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.