| کد خبر: 162736 |

◄ بیشترین تلفات رانندگی سهم چه استانی است؟

استان سیستان و بلوچستان به دلیل عدم برخورداری از جاده‌های مناسب و استاندارد بیشترین آمار کشته‌شدگان در حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است.

تین نیوز

استان سیستان و بلوچستان به دلیل عدم برخورداری از جاده‌های مناسب و استاندارد بیشترین آمار کشته‌شدگان در حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تین‌نیوز، استان سیستان و بلوچستان فاقد هرگونه بزرگراه است و بیشتر جاده‌های استان دو طرفه است و برای هر مسیر یک باند جاده وجود دارد.

یکی از دیگر مشکلات راه‌های این استان این است که روند احداث و تکمیل جاده‌های دوبانده بسیار کند است.  جاده زابل – زاهدان  یکی از پروژه‌هایی است که هنوز دوبانده نشده است.

 به گفته مردم محلی کم‌عرض بودن جاده‌ها، تک بانده بودن و عدم وجود استانداردهای موجود در حوزه راه و شهرسازی موجب شده تا این جاده‌ها به خطرناک‌ترین جاده‌های کشور تبدیل شود.

عدم وجود جاده‌های دو باندِ و بزرگراه موجب شده تا دغدغه مسافران در محورهای مواصلاتی استان افزایش پیدا کند

طبق گفته مدیرکل پزشکی قانونی  استان در ٩ ماهه ابتدای سال جاری تعداد ٦٢٤ نفر در جاده‌های این استان جان باختند که از این تعداد ٥٠٠ مورد در جاده‌های برون‌شهری منجر به‌تصادف شده است.

استان سیستان و بلوچستان بعنوان پهناورترین استان کشور در جنوب شرقی ایران واقع است. این استان با حدود ۱۸۱٬۷۸۵ کیلومتر مربع وسعت کمابیش اندازه کشور سوریه بزرگی دارد و بیش از ۱۱ درصد وسعت ایران را دربرمی‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.