| کد خبر: 156620 |

◄ سهم سازمان بنادر از گردشگری چابهار

سیدحسن ابراهیمی، معاون بندری و دریایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان :مدیریت بندر چابهار و سازمان بنادر، دین خود را به حوزه گردشگری و مسافربری ادا کرده است.

تین نیوز

سیدحسن ابراهیمی، معاون بندری و دریایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان معتقد است که مدیریت بندر چابهار و سازمان بنادر، دین خود را به حوزه گردشگری و مسافربری ادا کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور به‌ دلیل مجاورت با دریای عمان و همچنین جنس سواحلش پتانسیل بالایی در جذب گردشگر دارد. اما هنوز ظرفیت‌های  بالقوه گردشگری این منطقه به خاطر عدم برنامه‌ریزی، بالفعل نشده است.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، ابراهیمی گفت: به‌رغم اینکه گردشگری منطقه چابهار برای سازمان بنادر درآمدزایی ندارد اما تمامی زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری توسط سازمان در این منطقه فراهم‌شده و مورد بهره‌برداری قرارگرفته‌اند.

بهروز آقایی ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان‌وبلوچستان  نیز در این باره می‌گوید: وظیفه سازمان بنادر ایجاد زیرساخت و بستر توسعه گردشگری بوده که تا حدود مطلوبی توانسته آن را محقق کند.

او در ادامه گفت: اینکه خطوط مسافری ایجادشده رونق داشته باشد، مسئولیتی است که نیاز به برنامه‌ریزی سایر نهادها، ازجمله سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری دارد تا از ظرفیت و فرصت به وجود آمده که هزینه کلانی برای آن صرف شده، بهره متناسب برده شود.

بهروز آقایی می‌افزاید: شیعیان بسیاری در هند و پاکستان زندگی می‌کنند  و یکی از بهترین و امن‌ترین مسیرها برای تردد گردشگران  مقاصد زیارتی و همچنین درمانی ایران، مسیر دریایی چابهار است.

برای مثال بسیاری از گردشگران عمانی برای درمان و خدمات مرتبط با آن، تمایل به مراجعه به ایران دارند و از این حیث نیز چابهار از ظرفیت بالایی برخوردار است که می‌تواند مسیر گردشگری میان ایران و عمان را محکم‌تر کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.