| کد خبر: 151853 |

چشم انتظاری مردم سیستان در اتمام یک پروژه ملی؛

9 سال انتظار برای تامین اعتبار جاده زابل به هیرمند

بزرگراه زابل به هیرمند یکی از مهمترین پروژه ها در منطقه سیستان است که در سال 87 آغاز شد و تا کنون به اتمام نرسیده است.

تین نیوز
بزرگراه زابل به هیرمند یکی از مهمترین پروژه ها در منطقه سیستان است که در سال 87 آغاز شد و تا کنون به اتمام نرسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای هیرمند؛ مسیر های ارتباطی امن امروزه دغدغه بسیاری از رانندگان بین شهری شده است، روزانه جمعی از هم استانی هایمان و یا به طور کل در کشور شهروندان بسیاری بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند.

اما کاهش این نوع تصادفات می تواند با زیرساخت های مطمین و همچنین اهمیت دادن به جان شهروندان کاهش یابد، یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی در شمال استان سیستان و بلوچستان جاده هیرمند به زابل است که  سالانه جان بسیاری از شهروندان سیستانی در این مسیر گرفته می شود.

اکثر تصادفات در این جاده در تاریکی شب رخ می دهد؛ جایی که سرعت گیرهای غیر استاندارد در  اواسط جاده به دلیل عبور روستائیان نصب شده است، و یا عدم رعایت  معاینه فنی از سوی برخی از رانندگان باعث بروز حوادث دلخراش در این جاده می شود.

پروژه نا تمام بزرگراه هیرمند به زابل در سال 87 فعالیت خود را آغاز کرد که در این پروژه مسئولین مدعی بودند ظرف پنج سال این پروژه به طول سی کیلومتر آسفالت خواهد شد، بزرگراهی که بعد از گذشت 9 سال هنوز به اتمام نرسیده و امروزه به فراموشی سپرده شده است.

در سال 91 رئیس اداره راه و شهرسازی وقت شهرستان هیرمند عنوان کرد که مبلغ اعتبار کلی این پروژه مبلغ 40 میلیارد تومان است و تا کنون 55 درصد آن به اتمام رسیده است، ادعایی که برخی از شهروندان آن را رد می کنند .

در این بین یکی از شهروندان شهرستان هیرمند می گوید: این پروژه کمک بزرگی به کاهش تصادفات جاده ای در مسیر هیرمند به زابل خواهد داشت، تصادفاتی که گاهاٌ به دلیل موج های روکش آسفالت رخ می دهد و خودرو را از مسیر خارج می کند.

وی افزود: آنچه که در این سالها برای مردم آشکار شده عدم توجه به کسانی است که در این شهرستان زندگی می کنند، خدمات بسیار پایین بوده و زندگی روز به روز سخت تر می شود.

اتمام این پروژه برای رفت و آمد بدون استرس شهروندان به شهرستان زابل بسیار اهمیت دارد و می طلبد که مسئولین مربوطه با پیگیری، حقوق شهروندی را محترم بشمارند و عاقبت پروژه نا تمام هیرمند به زابل را مشخص کنند .

محمد علی پیری فرماندار هیرمند نیزاین پروژه را داری اهمیت دانست و افزود: 18 کیلومتر از بزرگراه زابل به هیرمند زیرسازی شده است، و 12 کیلومتر آن نیز در صورت تامین اعتبار زیرسازی می شود.

وی افزود: با تامین اعتبار این طرح روند زیرسازی و آسفالت آن سریع انجام خواهد شد، چرا که با توجه به تصادفات زیاد در مسیر زابل به دوست محمد اجرای این بزرگراه ضروری و مهم است.

 

منبع: سايت خبری راه دانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.