| کد خبر: 141899 |

نیم درصد کالاهای تخلیه شده در بندر شهید کلانتری چابهار متعلق به منطقه آزاد است

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: تنها نیم درصد کالاهای تخلیه شده در بندر شهیدکلانتری چابهار متعلق به لنج های سنتی و جامعه بازاران و اصناف مستقر در منطقه آزاد است که رقمی بسیار ناچیز و در مجتمع های تجاری منطقه آزاد به فروش می رسد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: تنها نیم درصد کالاهای تخلیه شده در بندر شهیدکلانتری چابهار متعلق به لنج های سنتی و جامعه بازاران و اصناف مستقر در منطقه آزاد است که رقمی بسیار ناچیز و در مجتمع های تجاری منطقه آزاد به فروش می رسد.

بهروز آقایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مجموع کالای حمل شده توسط شناورهای سنتی در طول سال را 80 هزار تن کالا ذکر کرد و افزود: این رقم چهار درصد کل عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار را شامل می شود.

وی افزود: نیم درصد کالاهای تخلیه و بارگیری شده در بندر شهید کلانتری شامل منسوجات، پوشاک و مواد خوراکی است که در مجتمع های تجاری منطقه آزاد به فروش می رسد.

وی ادامه داد: تمامی بازاریان، کسبه و فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن هستند و می بایست خواسته های صنفی اعضاء از طریق این اتاق پیگیری شود.

وی ادامه داد: عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر از جمله بندر چابهار در صورت آماده بودن صاحب کالا بصورت 24 ساعته انجام خواهد شد و هیچ محدودیتی برای تخلیه کالا در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل در بندر وجود ندارد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: در صورت مراجعه صاحب کالا و آماده بودن اسناد و مدارک و اخذگواهی های مورد نیاز و مجوزهای لازم، آمادگی تخلیه کالا از طرف بندر بصورت شبانه روزی وجود دارد.

آقایی بیان کرد: بارها مشاهده شده عده ای با مراجعه در ساعات اداری و تخلیه بخشی از کالا، بقیه کالا را در لنج باقی گذاشته و متاسفانه از لنج به عنوان انبار کالای خود استفاده می کنند.

وی ادامه داد: تجهیزات تخلیه و بارگیری در بندر شهید کلانتری چابهار شامل هفت دستگاه جرثقیل محوطه ای با ظرفیت 60 و 25 تن و پنج دستگاه نوار نقاله و همچنین روزانه 120 نفر اپراتور دستگاه و کارگر مشغول ارایه خدمات تخلیه و بارگیری هستند.

وی تصریح کرد: نسبت به حجم کالای تخلیه و بارگیری شده، سرانه نیروی کار و تجهیزات بکار گرفته شده از سرانه بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به قوانین منطقه آزاد چابهار و ضرورت حمل کالا به انبارها و مراکز تجاری منطقه آزاد، امکان تخلیه کالا در انبارها و محوطه های بندر وجود ندارد.

وی گفت: در صورت صدور مجوز تخلیه در انبار و محوطه های بندر شهید کلانتری امکان تخلیه روزانه 3 هزار تن کالا در اماکن و محوطه های بندری امکان پذیر بوده و 80 هزار تن کالای سالانه در کوتاه ترین زمان ممکن تخلیه خواهد شد.

وی ادامه داد: بعلت ناهماهنگی جامعه بازاریان و عدم مراجعه به موقع برای تخلیه کالا از لنج ها، تخلیه کالای برخی دیگر از صاحبان کالا که در سطوح پایین تر قرار گرفته امکان پذیر نیست و حتی به دلیل برخی مشکلات و عدم تسویه حساب صاحب کالا با شناور (برخی از اعضای جامعه بازاریان) ناخدای شناور اجازه تخلیه کالا را صادر نمی کند.

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: در صورت اعلام آمادگی منطقه آزاد چابهار و اعضای جامعه بازاریان و وجود فضای انبار کافی در منطقه آزاد، کل بار شناور توسط اپراتور در کوتاهترین زمان تخلیه و به انبارهای مورد نظر انتقال خواهد یافت و هیچگونه نگرانی بابت تخلیه کالا وجود نخواهد داشت.

آقایی بیان کرد: در یک ماهه گذشته بندر شهید کلانتری چابهار با تخلیه سه هزار و 500 تن کالای کیسه ای در روز از کشتی، رکورد جدیدی در تخلیه بار کیسه ای نسبت به سایر بنادر ایران از خود بر جای گذاشته و همچنین، تخلیه 800 تن کالا در روز از یک انبار کشتی، طی هفته گذشته در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

وی افزود: بندر چابهار با تخلیه 12 هزار و 500 TEU کانتینر در چهار ماهه اول سال جاری 111 درصد افزایش در عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسانده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.