| کد خبر: 138687 |

اجرای 34 پروژه راه روستایی در خاش

بخشدار مرکزی خاش گفت: 34 پروژه راهسازی با اعتبار 230 میلیارد ریال رهاورد دولت تدبیر و امید از سال 92 تاکنون در بخش مرکزی خاش اجرا شده است.

تین نیوز

بخشدار مرکزی خاش گفت: 34 پروژه راهسازی با اعتبار 230 میلیارد ریال رهاورد دولت تدبیر و امید از سال 92 تاکنون در بخش مرکزی خاش اجرا شده است.

مجتبی شجاعی در گفت وگو با ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان بیان کرد: روکش آسفالت راههای اصلی، بازگشایی راه روستایی بوگ دردری، مطالعه راههای روستایی، احداث ابنیه، رفع نقاط حادثه خیز، روکش آسفالت راههای فرعی، روکش آسفالت محور خاش ایرانشهر در حوزه بخش مرکزی، احداث جاده های چاه سالار، روکش محور سنگان، روکش بخشی از محور پشت کوه، ترمیم و بازسازی محور کارواندر و سرتلاب و چاه کمال، روکش محور اسماعیل آباد و عباس آباد به خاش و به محور اصلی، زیرسازی و آسفالت راههای روستای رحمان آباد و دشت آبخوان به چاه کمال، و زیرسازی و آسفالت راههای روستایی دیگر و غیره از کارهای مهم در این بخش بوده اند.

شجاعی با بیان اینکه راه و توجه به حمل و نقل جاده‌ای از مهم‌ترین نیازهای روستاییان است، ادامه داد: راه و توجه به حمل و نقل جاده‌ای‌ به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه ‌منطقه محسوب می‌شود، این مسئله برای روستاییان و تولیدکنندگان محصولات دامی و کشاورزی برای عرضه محصولات خود به بازار و مراکز فروش و همچنین توسعه گردشگری و تسهیل تردد اهالی از ضرورت بسیاری برخوردار است.

وی بیان کرد: جاده روستایی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‏‌هایی است که نقش مهمی در توسعه روستایی و شکل‏‌گیری ارتباطات بهینه می‏‌تواند داشته باشد.

شجاعی تصریح کرد: روکش آسفالت محور خاش به سراوان به طول 16 کیلومتر از محل منابع ملی‌، احداث راه روستایی پشتکوه سیاه جیند به کمال آباد از محل منابع استانی‌، احداث راه روستایی دشت آبخوان به چاه کمال به طول پنج کیلومتر، احداث روکش آسفالت خاش به سنگان به طول 22 کیلومتر از محل اعتبارات ملی، از منابع ملی و استانی در این دولت انجام شده است.

وی یادآور شد: بخش مرکزی خاش با بیش از 10 هزار کیلومتر مربع وسعت و 124 کیلومتر مرز و جمعیتی بالغ بر 65 هزار نفر نیمی از مساحت شهرستان را دربرگرفته است که حدود 175 کیلومتر مجموع راههای این بخش است و از این میزان طول راههای آسفالته بخش مرکزی حدود 619 کیلومتر و طول راههای شنی و خاکی حدود 556 کیلومتر است.

بخشدار مرکزی خاش اظهار کرد: علی رغم تلاش و همت نظام از سالهای گذشته تا کنون اما با وضعیت ایده آل فاصله معناداری داریم که یکی از دلایل این فاصله وسعت بالا و پراکندگی، کمبود اعتبارات، صعب العبور بودن و سختکاری برخی مناطق روستایی و غیره می باشد که امیدواریم با همتی که امروز در دولت برای رفع محرومیتها وجود دارد و همدلی موجود وضعیت جاده های روستایی ارتقا یابد.

شجاعی اتمام روکش آسفالت محور خاش به سنگان به طول 22 کیلومتر، پروژه در حال اجرای احداث آبنما در محور روستایی دشت آبخوان به چاه کمال؛ اتمام احداث راه روستایی پلیس راه به چاه سالار به طول 5 کیلومتر؛ اتمام روکش ماسه آسفالت پلیس راه به چاه سالار به طول 3.5 کیلومتر؛ اتمام احداث راه روستایی حسین آباد گرساز به طول 3.5 کیلومتر؛ اتمام اجرای روکش آسفالت محور خاش به کارخانه سیمان به طول 3 کیلومتر واتمام اجرای روکش آسفالت محور خاش به ایرانشهر باند برگشت به طول 10 کیلومتر را از دیگر پروژه های حوزه راه در سطح این بخش برشمرد.

این مسئول تاکید کرد: امسال هم پیش بینی اعتباری خوبی جهت شروع به کار پروژه نیمه تمام روتک هم‌ در کمیته برنامه ریزی با تاکید فرماندار و هم پیگیریهای اداره کل راه و شهرسازی استان، نماینده و بالاخص معاونت عمرانی استانداری صورت گرفته که امیدواریم با رفع مشکلات مالی و تحقق اعتبارات ان شاءالله به زودی مجدد شروع به کار کند.

شجاعی گفت: اهمیت احداث محور روتک از ابتدای انقلاب در تمامی دوره ها به عنوان راه دسترسی به مرز و تجارت مرزی بر کسی پوشیده نبوده اما متاسفانه عملا تا سال 93 اقدام قابل توجه و شاخصی  در احداث این محور انجام‌ نپذیرفته بود و عزم جدی برای احداث این محور علی رغم مشکلات اعتباری و مالی از سال 93 و به همت دولت تدبیر و امید شکل گرفت.

وی بیان کرد: درحال حاضر مردم شهرستان خاش برای دسترسی به مرز مجبور هستند فاصله ای قریب به 350 کیلومتر را از طریق عبور از سراوان و مرز جالق و یا مرز میرجاوه طی مسافت کنند که با احداث این جاده (فاصله خاش تا رو تک 200 کیلومتر نزدیک می شود) در زمان و هزینه مردم منطقه صرفه جویی خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.