| کد خبر: 13715 |

درخواست هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار

تین نیوز | معاون سازمان بنادر و دریانوردی تامین نشدن به موقع فاینانس را علت عقب افتادن طرح توسعه بندر چابهار از برنامه زمانی اعلام کرد و از درخواست هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در این بندر خبر داد.
 
علی جهاندیده توسعه بندر شهید بهشتی - چابهار - را از اولویت‌های اصلی سازمان بنادر و دریانوردی دانست و تصریح کرد: فعال کردن محور شرق در مسیرهای دریایی یکی از اولویت‌هایی است که در سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری می شود.
 
وی افزود: در این مسیر، توسعه بندر شهید بهشتی و فعال کردن آن یکی از موضوعاتی است که کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
 
جهاندیده با بیان این‌که پیمانکار طرح توسعه این بندر در حال حاضر مشغول به کار است، اظهار کرد: مبالغ مالی زیادی در سال‌های گذشته برای توسعه بندر چابهار هزینه و پیمانکار این موضوع نیز انتخاب شده و برنامه‌های اجرایی خود را پیگیری می کند.
 
معاون بنادر و مناطق ویژه سازمان بنادر دریانوردی اضافه کرد: البته بنا بود فاینانس پروژه توسط پیمانکار نهایی و وارد طرح شود که این مساله اجرایی نشد و همین امر باعث عقب افتادن از مسیر کار اجرایی شد.
 
وی با بیان این‌که سازمان بنادر تلاش می کند از منابع عمومی دولت برای پیشبرد اهداف توسعه بندر شهید بهشتی استفاده کند، تصریح کرد: براساس دستور رییس جمهور باید طرح توسعه این بندر به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سازمان در دستور کار قرار گیرد؛ از این رو تمام برنامه‌ریزی‌های خود را به کار گرفتیم تا منابع لازم برای فعال شدن این بندر مهم شرق کشور فراهم شود.
 
جهاندیده از درخواست رسمی هندی‌ها برای ورود و سرمایه‌گذاری در بندر چابهار نیز خبر داد و گفت: درخواست آن‌ها در حال بررسی است و در صورت نهایی شدن آن رسما در این رابطه تصمیم گیری خواهد شد.
 
معاون بنادر و مناطق ویژه سازمان بنادر دریانوردی در پایان خاطرنشان کرد: تمام توان خود را برای توسعه این بندر بسیار مهم به کار خواهیم گرفت و امیدواریم این امر که در آینده سفرهای دریایی و ترانزیت کالا از این حوزه اهمیت دارد به زودی به نتایج مطلوب و محسوس دست یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    سالهاست هندیها در نظر دارند در چابهار سرمایه گذاری کنند اما نمی کنند پس منتظر هندیها نباشید و چابهار را بعنوان یک بندر فرامنطقه ای و اقیانوسی توسعه دهید …